V Ústeckém kraji klesne počet objednaných kilometrů oproti dosavadnímu jízdnímu řádu o 0,7 procent. „V roce 2007 jsme spustili novou koncepci dopravy, nyní už dochází jen k dopilovávání jednotlivých spojů,“ uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.

Patrně těmi nejvýraznějšími změnami je opětovné vedení rychlíků z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy na hlavní vlakové nádraží, vybrané spoje pak budou pokračovat dál na Smíchov. Na trati 090 navíc přibývá rychlík jedoucí z Masarykova nádraží v Praze v 19.52 hodin. Končí v Ústí nad Labem a je na něj zajištěn přípoj na rychlík do Děčína a České Lípy.

Z Ústí nad Labem bude celodenně dvouhodinový takt rychlíků do Liberce. Doplněny jsou dva nové vlaky, jeden do Liberce, poslední večerní pak skončí v České Lípě.

Mezi dalšími novinkami je pak také posílení provozu ze Střekova do Děčína a zpět, jeden pár víkendových vlaků bude jezdit i o víkendech. Na trati číslo 090 navíc dochází k optimalizaci osobních vlaků, některé pojedou dopoledne místo na pražské Masarykovo nádraží jen do Lovosic či Roudnice a naopak.

V Ústeckém kraji pak došlo k výrazným změnám na trati z Jirkova přes Chomutov, Žatec do Lužné u Rakovníka. Na trati budou vedeny nově spěšné vlaky ve dvouhodinovém intervalu, v Lužné pak budou navazovat na rychlíky do nebo od pražského Masarykova nádraží. Na spojích bude nasazována modernizovaná Regionova.

Dopravce se ale nesoustředí jen na změny jízdních řádů. Nově přichází s tříprocentní slevou při nákupu jízdenky přes internet. „Protože mladí cestující navíc jezdívají s notebooky, nebude nutné si jízdenku tisknout, ale postačí předložení notebooku ve vlaku při kontrole průvodčímu,“ dodal Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Mezi dalšími novinkami je například bezplatné stažení aplikace s jízdními řády nebo nový program ČD Bonus.