Nová vozidla se na linkách ústecké MHD objeví s největší pravděpodobností už v příštím roce.
Město chtělo původně zpracovat projekt na dlouhodobější obměnu vozů v období sedmi let. „Jednali jsme s bankami o financování i o tom, že bychom vypsali velké výběrové řízení na necelých 900 milionů korun,“ sdělil Kubata. Ústecká radnice očekávala, že dostane slevy na nákup vozů a lepší podmínky dlouhodobého úvěru.
„Finanční krize nám ale tento projekt neumožnila realizovat. Jednak výrobci nebyli ochotni diskutovat o jakýchkoli slevách a navíc nám banky neumožnily načerpat potřebné finanční prostředky,“ dodal Kubata. Proto se vedení města rozhodlo situaci řešit každý rok jednorázovou obnovou vozů. Ústečtí radní schválili ve čtvrtek pro rok 2009 úvěr na financování obnovy vozového parku do výše 170 milionů korun se splatností 10 let.
Podle mluvčího ústeckého magistrátu Milana Knotka by mohla nová vozidla jezdit po Ústí už na konci příštího roku.
„Především u trolejbusů je však problém, protože se vyrábějí po kusech,“ podotkl Kubata s tím, že nákupem nových autobusů a trolejbusů se podaří snížit průměrné stáří vozového parku na zhruba sedm let. Ústecká radnice již kvůli nákupu vozidel oslovila dodavatele vozů a banky.
Průměrné stáří autobusů a trolejbusů v ústecké MHD je podle Kubaty kolem 15 let. Knotek podotkl, že na linkách jezdí ještě vozy z konce 80. let minulého století. Kompletní obnova vozového parku dopravního podniku by přišla na více než 834 milionů korun, zapotřebí je vyměnit 48 trolejbusů a 30 autobusů.
Ústecká radnice si letos nechává udělat v MHD obrovský průzkum. Kubata uvedl, že jedním z důvodů je zefektivnění hromadné dopravy, aby na ni město muselo dávat co nejméně peněz. Podle výsledku průzkumu mají být například na jednotlivé linky nasazeny různě velké voze podle vytíženosti.
Jste spokojeni se současným stavem vozového parku Dopravního podniku města Ústí nad Labem? Diskutujte!