Deníku to potvrdil vrchní přednosta Správy dopravní cesty v Ústí nad Labem Josef Kalivoda.

„Opravy stály zhruba dva miliony korun, další náklady spolkne údržba trati, na které momentálně nic nejezdí,“ řekl Kalivoda. Zároveň dodal, že je potřeba zaplatit lidi, kteří se postarají o vymetání sněhu z kolejí, výhybek a podobně tak, aby trať byla v každém okamžiku připravená na to, že po ní může vyjet vlak.

Krajský zastupitel Jaroslav Foldyna (ČSSD) chce navrhnout obnovení osobní dopravy na trati z Děčína do Oldřichova na středečním zasedání zastupitelstva kraje. Podle starosty Telnice a krajského zastupitele za politické hnutí Severočeši.cz Jaroslava Doubravy má obnova dopravy podporu starostů všech obcí na trati.

Zprovoznění Kozí dráhy napomohlo, že ji chtělo oživit nejen ministerstvo životního prostředí, starostové obcí podél trati, ombudsman, ale přidala se i Armáda ČR.

Podle Štechla souhlasné stanovisko se zrušením trati bylo vydáno s ohledem na nutnost ustoupit výstavbě silničního přivaděče z Děčína k dálnici D8 Praha – Drážďany. Jenže přivaděč se na základě zamítavého stanoviska ministerstva životního prostředí budovat nebude. Pro armádu proto pominuly důvody pro rušení trati.

Vojáci trať potřebují, protože náhradní železniční stanice Chabařovice je od cvičiště Tisá vzdálena asi 20 km. Konvoje vojenské techniky musí cestou z Chabařovic překřížit silnice první třídy číslo 30 a 13. To způsobuje značné dopravní komplikace. Proto chabařovická stanice není armádou vůbec využívána.

Vojenská technika a materiál z posádky Liberec, kde je brigáda chemické a biologické ochrany Armády ČR, využívá prostor Tisé nejvíce. Proto se vojáci přesouvali dosud na cvičiště po silnici přímo z Liberce. Podle Štechla to znamenalo nemalé dopravní komplikace na již tak enormně zatížené silniční síti Libereckého a Ústeckého kraje.

Také starosta obce Telnice Jaroslav Doubrava poukazuje na problémy s dopravou na silnicích v době, kdy se přesunuje do Tisé vojenská technika.

Výcvikový prostor je pro armádu důležitý „zejména s ohledem na jeho exkluzivitu mezi mnoha členskými státy Severoatlantické aliance a je ve značné míře využíván nejen útvary Armády ČR, ale i koaličními armádami,“ uvádí se doslova v dopisu.

Kozí dráha se však stále častěji stává terčem zlodějů. Například v polovině října pachatel odcizil padesát metrů dálkového sdělovacího kabelu. Způsobil tím škodu kolem 23 tisíc korun. Pravidelná doprava se na trati zastavila loni v prosinci, když si Ústecký kraj vlaky neobjednal.