Prodej mostu Ředitelství silnic a dálnic schválili ústečtí zastupitelé již v červnu loňského roku. Město původně za most chtělo 115 milionů korun, což byla jeho odhadní cena. Nakonec ovšem zastupitelé souhlasili s 95 miliony korun.

Odkoupení mostu ŘSD ale muselo ještě posvětit ministerstvo financí. „Ano, nový posudek je v ceně do 95 milionů korun, postup ocenění schválilo ministerstvo financí,“ uvedl Roman Kluzák z tiskového oddělení ŘSD. „Most dosud není převeden. V současné době se nepředpokládá, že by se převod neuskutečnil,“ dodal Kluzák.

K převodu by mělo dojít přibližně v polovině ledna tohoto roku. „Ústečané samozřejmě nic nezaregistrují, protože změna vlastníka se jich vůbec nedotkne,“ doplnil informaci mluvčí města Milan Knotek s tím, že cena činí 94,5 milionu korun.

Prodejem ústecký magistrát ušetří zhruba 10,5 milionu korun, jež každoročně dával na jeho údržbu. Provoz mostu, pokud na něm není vybíráno clo, je totiž vysoce ztrátovou záležitostí. Navíc stavba před lety spolykala asi 750 milionů korun.

Ačkoliv samotný most s pozemky převezme ŘSD, Ústí ještě musí dořešit převod nájezdových ramp. Ty by i s pozemky měl převzít Ústecký kraj. To ale komplikuje legislativa. Každá rampa je totiž vedena jako silnice jiné třídy.

Jak k tomu uvedl František Janačík z kanceláře hejtmana, podmínky převodu ramp na kraj zatím ještě nejsou dohodnuty. „Mimo jiné je třeba se vypořádat právě s rozporem se zákonem o pozemních komunikacích.“

V případě převzetí mostu státem, který vlastní ze zákona jen silnice I. třídy a vyšší, se totiž nájezdové rampy přiřazují jako součást komunikace vyšší třídy, tudíž by musely být přiřazeny k majetku státu.

„Komunikace napojené na Střekově, které jsou ve vlastnictví Ústeckého kraje, jsou ovšem komunikace třídy nižší,“ dodal Janačík. Myslel tím rampu směrem na Děčín a Kamenný Vrch. Město se tím chce zabývat až po převodu mostu.

Kostlivcem ve skříni ovšem zůstane soudní spor s Hutními montážemi Ostrava, jež Mariánský most stavěly. Požadují po Ústí přes 500 milionů korun. Město s požadavky firmy nesouhlasí. Most byl otevřen 30. července 1998.