Zpět na Labe se Valentýna II vrátí zřejmě na jaře. Nejdříve musí projít dalšími opravami a rekonstrukcí.

Plavidlo Valentýna II patří Povodí Vltavy. Používá se ke kontrolám koryta řek po povodních a k vyhledávání plavebních překážek na vodních cestách. Nyní kotví v mělnických přístavech.

„V současné době se mimo jiné vysušují elektromotory. Oprava lodi nás až doposud přišla na 200 tisíc korun,“ uvedl vedoucí oddělení měřících plavidel Povodí Vltavy Rudolf Harbich. Ten předpokládá, že oprava lodi, která se dokončí za několik týdnů, vyjde celkem na zhruba 300 tisíc korun.

Valentýna II při měření na začátku prosince nečekaně narazila do překážky na dně Labe. Loď se tehdy nepotopila. Ústečtí hasiči z ní ale museli téměř celý den čerpat vodu. Což bylo velmi obtížné. Vodu nesměli vypouštět do řeky, aby se do Labe nedostaly například zbytky paliva nebo oleje.

Ještě před tím, než se Valentýna II znovu vrátí na Labe, projde dalšími opravami a rekonstrukcí. Podle Harbicha se v ní asi v březnu vymění motory, které budou ekologičtější. „Předpokládáme, že loď opět vypluje v dubnu,“ řekl Harbich.

Ředitel závodu Dolní Labe Jindřich Zídek před časem uvedl, že Valentýna II je jediným plavidlem svého druhu v České republice. Povodí Labe na její nasazení prý čekalo zhruba pět měsíců, protože v řece bylo málo vody. Harbich dodal, že mají ještě druhé podobné plavidlo, které je však menší.

Kontroluje přehrady a koryta řek, do kterých se Valentýna II nedostane.