VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vaňhová: Vyjedou na Kozí dráze opět vlaky? Zatím ne

Ústí nad Labem - Vlaky se na Kozí dráhu v nejbližší době nevrátí. Vedení kraje v čele s hejtmankou Janou Vaňhovou (ČSSD) musí nejdříve zajistit finanční prostředky na provoz trati.

21.1.2009 8
SDÍLEJ:

Jana Vaňhová.Foto: Deník/ Karel Pech

Peníze chce hledat také v evropských fondech. Naopak otázka paroplynové elektrárny ČEZ v Úžíně se na program jednání nového vedení kraje ještě nedostala.

Paní hejtmanko, jaké budou vaše priority v následujícím období?

Naší prioritou je zdravotnictví. Po celou dobu budeme hlídat také zaměstnanost. My víme, jaké jsou v současné době finanční problémy a dopady krize. Přesto budeme chtít zaměstnanost udržet.

Hlavním bodem sociální demokracie bylo před volbami zrušení poplatků.

Od 1. února zrušíme poplatky ve všech krajských zařízeních. Máme společný postup s asociací krajů. Samozřejmě úkolem poslaneckého klubu a senátorů je novelizace zákonu a zrušení poplatků v celé šíři. Dalším úkolem krajského zastupitelstva bude zachování onkologického centra v Chomutově. Již jsme do problému zapojili poslance napříč politickým spektrem. Ministru zdravotnictví Tomáši Julínkovi a předsedovi vlády Mirkovi Topolánkovi byla předána petice. V tuto chvíli jsme ale žádnou odpověď ještě nedostali.

Na konci roku 2007 zrušili krajští zastupitelé dopravu na dvou regionálních tratích. Sociální demokracie slibovala, že by se vlaky na dráhy mohly vrátit. Jaká je v současné době situace?

Takzvaná Kozí i Švestková dráha byly na programu pondělní krajské rady. My víme, že nemůžeme dotovat dvě souběžné cesty. To znamená, autobusovou a vlakovou najednou. Přesto máme zájem, a avizovali jsme některé tratě obnovit. Budeme jednat se starosty dotčených obcí. Chceme to řešit také v rámci evropských fondů. Říkám v tuto chvíli, že je to ale věc dalších diskuzí. Hledáme prostředky na financování. Prvotní pro nás je, zachovat si rozpočet.

Jaký je názor nového vedení kraje na výstavbu elektrárny v Úžíně? Do konce března má ČEZ požádat o integrované povolení. Názor starého vedení byl známý, změnilo se něco? Nebude vás zavazovat 25 milionový dar od ČEZu Ústeckému kraji, který rada schválila?

Samozřejmě těch 25 milionů od ČEZu jde do fondu hejtmana, jak narážíte. Úžín je velký problém ústeckého magistrátu. Žádost o integrované povolení nemáme. Potom k tomu bude muset být pravděpodobně svolána rada města. V tuto chvíli se rada kraje otázkou Úžína ještě nezabývala.

Ústecký kraj má dva zájemce o zónu Triangle. Jména pravděpodobně neřeknete. Můžete alespoň naznačit, z jakého oboru jsou? Nejedná se o automobilový průmysl?

Zcela určitě to není automobilový průmysl. Víme, že by to bylo neefektivní a nehospodárné, kdybychom do zóny přivedli dalšího potencionálního automobilového investora. My jsme požádali poslance Jiřího Paroubka o spolupráci v této oblasti. Chceme se otevřít i jiné části světa. Chybí nám ještě dobudovat infrastrukturu v okolí zóny. Pokud nebude dobrá obslužnost, budeme těžko hledat nové zájemce.

Jak to bude se stipendii pro studenty?

Spousta rodičů má problémy s financováním dojíždění svých dětí. Chceme je podpořit, a příspěvky jsou již započteny v rozpočtu kraje na roku 2009.

Autor: Radek Nohl

21.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojta Říha se narodil Evě Šilingové z Ledvic 19. listopadu v 0.07 hod. v ústecké porodnici. Měřil 49 cm a vážil 3,5 kg
18

FOTO/ANKETA: Právě jsme se narodili

Pražské swingové trio Hot Sisters.
3

Swingové krásky z Prahy zahrají v Cargo Gallery

Vězeň zmizel z práce, policie po něm pátrá

Ústecký kraj – Vězně jako zaměstnance využívá v Ústeckém kraji řada firem. O jednoho méně však napočítali ve středu 22. listopadu ráno v provozu roudnické pobočky společnosti Meva Group, která vyrábí kovové nádoby na odpad.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Na Moldavě budou promítat dokument Záhada lokálek a založí spolek

Moldava v Krušných horách - Spolek lokálních drah, tak by se měla jmenovat iniciativa, která chce udržet život na Moldavské a Kozí dráze či na trati Teplice - Lovosice.

Policie v Krásném Březně pátrá po tom, kdo vykrádá sklepní kóje

Ústí nad Labem - Nejrůznější nářadí ukradl zlodějíček, který pronikl do sklepní kóje ve Vojanově ulici během noci z 19. na 20. listopadu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT