Přejímka staveniště se odehrála koncem roku. „Vzhledem ke klimatickým podmínkám nebylo možné zahájit prvotní práce, tedy přeložky inženýrských sítí,“ uvedla tisková referentka magistrátu Ivana Solničková.

Rekonstrukce by měla Ústí přijít podle podmínek výběrového řízení na 71 milionů korun. Tento projekt nepatří do Integrovaného plánu rozvoje města (IPRM). Stavba je financována z městského rozpočtu a také z dotace, jíž Ústí nad Labem poskytl Ústecký kraj.
Rekonstrukce by podle Solničkové měla být ukončena v květnu 2010. „Ovšem kvůli občanům se dělají veškerá opatření proto, aby tento úsek byl dokončen a zprovozněn do konce roku 2009,“ pokračovala Solničková.
Dopravní situaci na komunikaci před hlavním nádražím komplikuje a zpomaluje i to, že tu úřad nestanovil žádnou objížďku a vydal se cestou částečné uzavírky.
Rekonstrukce se tu provádí za plného provozu, vždy na polovině vozovky. Záměrem magistrátu je neztratit možnost využití této komunikace pro individuální i městskou hromadnou dopravu. Po dokončení rekonstrukce na Ústečany čekají různé změny, a sice především v samotné městské hromadné dopravě (MHD).

Po dokončení rekonstrukce tudy především povede linka MHD ve směru na Střekov. Včetně trolejbusové linky číslo 60. To znamená, že tu budou umístěny nové troleje a úsek se napojí na městskou síť trolejbusových tratí. Magistrát si od tohoto opatření slibuje citelné odlehčení silničního provozu přes Mírové náměstí.

Kvůli tomu bude potřeba provést zde přeložky inženýrských sítí, veřejného osvětlení a samozřejmě také úpravy komunikací. Ať už jízdních, nebo pěších, včetně rozdělení dopravy na dvě nástupiště a postavení příslušných nástupních ostrůvků. „Soutěž na tuto veřejnou zakázku byla uzavřena v roce 2008 a práce provádí společenství firem,“ dodala Solničková.

Rekonstruovaným prostorem před hlavním nádražím ČD bude vyúsťovat malý obchvat městského centra. Na rekonstrukci přednádražního prostoru budou zároveň navazovat stavební úpravy Na Předmostí, kde má vzniknout nová kruhová křižovatka.
Kdy ovšem začnou stavební úpravy Na Předmostí ovšem ještě není jasno a magistrát nemá ještě ani odhad toho, kolik za to bude potřeba zaplatit. Nedokáže totiž odhadnout, jak se například bude pohybovat inflace.

Obě stavby přímo navazují na trasu nového obchvatu centra. Ten je podle vedoucího odboru dopravy ústeckého magistrátu Dalibora Dařílka schválen již spoustu let. Po dostavbě povede ulicemi Klíšská, Panská, U Trati, Malá Hradební. Částečně bude vyúsťovat na nové kruhové křižovatce Na Předmostí a částečně na kruhové křižovatce pod ústeckou dominantou Větruší.
Ústí nad Labem zároveň už začalo s přípravou své nové koncepce dopravy. Prověřovat se budou všechny možnosti a plány na odlehčení od dopravní zátěže. Například i Malý městský obchvat, vyprojektovaný už v 80. letech minulého století. Ten počítal s tunely pod Městskými sady, Větruší a dalším mostem přes Labe, právě u Větruše.

Z koncepce se bude také vycházet při zpracovávání nového územního plánu Ústí nad Labem.
Podle náměstka primátora Jana Řeřichy je ale předčasné hovořit o tom, jak bude tento dokument přesně vypadat. „Jeho výsledná podoba by měla vycházet ze současných trendů,“ uvedl před časem Řeřicha.