České dráhy odhadly, že doprava na dráze z Děčína do Oldřichova spolyká ročně asi 19 milionů korun.

Obnovení provozu na trati ve středu navrhoval krajský zastupitel Jaroslav Foldyna (ČSSD). „Myslím si, že bychom mohli Kozí dráhu zachovat jako turistickou trať,“ řekl Foldyna. Ten však nakonec svůj návrh po dlouhé diskuzi stáhl. Dopravou na Kozí dráze se totiž minulý týden zabývali už krajští radní.

Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová (ČSSD) uvedla, že se nejdříve musí sejít se starosty obcí, aby dořešili financování trati. Peníze na provoz chtějí získat i z evropských fondů. Nejdříve ale musí vyřešit souběh železniční a autobusové dopravy.

Kozí dráhu má zničit dálniční přivaděč. Tomu však zabránilo ministerstvo životního prostředí. Vydalo totiž posudek vlivu na životní prostředí, který stavbu v místě trati odmítl. Pravidelná doprava se na dráze zastavila už v prosinci 2007, když si Ústecký kraj vlaky neobjednal.

Do sporu se před časem vložilo také ministerstvo vnitra. Zrušení Kozí dráhy prý způsobí problémy při přepravě vojáků a techniky do výcvikového prostoru Tisá. Kozí dráha se stále častěji stává terčem zlodějů.

Jste pro obnovení provozu na Kozí dráze? Diskutujte!

Mrkněte se také na to, jak to na nádraží v Telnici vypadalo v poslední den provozu. "S hlubokým zármutkem oznamujeme všem občanům, že nás opustí naše malebná trať „Kozí dráha“ ve věku 136 let. Těmito slovy začínalo symbolické parte vydané k příležitosti zastavení provozu na trati 132 z Děčína přes Telnici do Oldřichova u Duchcova…" Více informací naleznete zde.