„Jezdím tudy denně, cesta je plná výtluků, auto dostává zabrat,“ upozorňuje Petr Sedláček z Libochovan.

Vedoucí litoměřické provozovny Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Alexandr Zdražil oponuje. „Poměrně rozsáhlé výspravy jsme tu dělali loni, začátkem léta. Vozovky však poškozuje voda, mráz, ale hlavně těžká nákladní doprava, na kterou nejsou komunikace třetích tříd stavěny, takže vznikají nové výtluky. Osobně jsem Kamýkem projížděl naposledy dnes ráno a dle mého soudu situace není nijak dramatická,“ řekl v pondělí.

Doprava přes obec za poslední téměř dva roky prudce vzrostla. Řidiči si v době uzavírky silnice v Sebuzíně zkracují přes Kamýk cestu při jízdě z Litoměřic do Ústí.

„Projíždí tudy odhadem o osmdesát procent více aut. Je to pro nás katastrofa,“ hodnotí situaci kamýcký starosta Petr Soldatek.

Zhruba kilometrový úsek silnice třetí třídy od odbočky k úložišti Richard k odbočce na Knobložku, kudy by řidiči mohli také projíždět, v zimě silničáři neudržují.

„Je to prudký svah a v zimních měsících by jeho údržba znamenala riziko jak pro posypový vůz, tak pro samotné řidiče,“ vysvětluje Zdražil.

Podle silničářů je vhodnější udržovat silnici přes obec, která je více využívaná jak osobní, tak autobusovou dopravou. Z tohoto důvodu trasu přes Miřejovice, která je tak v zimě pro řidiče bezpečná. Přitom o maximálně jeden kilometr delší než cesta od Richardu na Knobložku.

Jak zdůraznila Lenka Holovská, provozní náměstkyně ředitele Správy a údržby silnic ÚK, po dobu, než bude zprovozněn úsek přes Sebuzín, je oficiální objízdná trasa z Litoměřic do Ústí nad Labem vedena po silnici druhé třídy přes Žalhostice, Velké Žernoseky a Libochovany.

Plán oprav silnic na letošní rok se podle Alexandra Zdražila právě připravuje. „Naše správa má na starosti tisíc kilometrů silnic v okrese. Při posuzování, zda silnici opravíme položením koberce, či výspravou výtluků, mají prioritu silnice vyšších tříd,“ říká šéf litoměřických silničářů.

„Zvažujeme také, jak je silnice využívaná; například autobusovou dopravou. Na základě toho pak vybereme takové komunikace, kde jsou opravy potřebnější. Na Kamýku to letos s největší pravděpodobností nebude,“ dodal.