„Je připravováno zjednosměrnění ulic Národní, Sportovní, Jánského, Májová, Dubová, Na Výšině. Vše v Neštěmicích. Dále také ulice Družstevní s okolím, ta je v Krásném Březně,“ uvedla Ivana Solničková z ústeckého magistrátu.

Důvodem k zavádění jednosměrek je podle informací z ústeckého odboru dopravy, nenáročnou úpravou zajistit alespoň část parkovacích kapacit. „Většina těchto ulic je díky parkujícím vozidlům téměř neprůjezdná,“ dodala Solničková.

V Neštěmicích budou jednosměrky zavedeny do konce března 2009. Krásné Březno toto čeká až po zpracování projektu, který je v současné době zpracováván. Předpoklad zavedení úprav je do konce prvního pololetí letošního roku.

„O změnách jsme začali jednat s odborníky a policisty na základě žádostí místních obyvatel. Stěžovali si třeba, že dopravní situace na sídlišti Na Vyhlídce je nepřehledná. Řidiči nemají kde zaparkovat nebo se složitě vyhýbají na úzkých vozovkách,“ uvedla k tomu starostka městského obvodu Neštěmice Liana Wagnerová.

Obvodní radnice nevlastní v okolí sídliště Na Vyhlídce pozemek, kde by mohla vybudovat parkoviště. Obyvatelé sídliště byli o změnách informováni letáky, vylepenými v domech, případně roznesenými do poštovních schránek.

"Jednosměrky jsou sice opruz, ale jestli to pomůže zvýšení parkovacích míst, tak to holt překousnu,“ rezignoval řidič Leoš Vávra.

„Jednosměrnými ulicemi se řeší dopravní situace i v jiných městech a lidé vědí, že takové opatření funguje. Doprava se zklidní, ubyde rizikových situací a zvětší se možnost parkování,“ podotkla k tomu starostka Wagnerová.

Zavedení jednosměrek plánují i na Střekově. Jedna přibude třeba na Kamenném Vrchu, přímo v ulici Kamenná. Jak vysvětlil střekovský starosta Vlastimil Žáček, je za tím též snaha zvýšit počet parkovacích míst. „Chceme tu zavést šikmé stání,“ řekl.

Náklady na zavedení jednosměrných ulic se velmi liší. Záleží například na počtu křižovatek, u nichž je nutno dopravní značení opakovat, případně na nutné úpravě vodorovného značení a dalších faktorech. Náklady na umístění jedné značky jinak činí asi 1,5 tisíce korun.

Zavádění jednosměrek je plánováno půl roku předem, kdy se na základě provedených průzkumů uskuteční potřebná jednání a získávají se povolení.
Odbor dopravy také připravuje změnu přednosti v jízdě na křižovatce ulic Mezní a Ladova.

Dále je zpracovávána dokumentace na zklidnění dopravní situace ve Školní ulici a ulicích přilehlých.

To bude provedeno formou zóny Tempo 30 s využitím zvýšených křižovatkových ploch, úprav komunikací na parkování a dalších.

Vzhledem k náročnosti této akce je předpokládaný termín provedení nejdříve v roce 2010. Bude to první takto pojatá vzorová zóna v Ústí nad Labem.