„Srazilo ji auto, ale naštěstí to přežila,“ řekl mluvčí Krajské zdravotní Jiří Vondra k události, která se stala koncem minulého týdne. Stejné štěstí v neštěstí neměla loni jiná chodkyně. A ke střetům s lehčím či vážnějším zraněním tu dochází každou chvíli.

Město slibuje, že značení není posledním bezpečnostním opatřením, které u nemocnice nechalo zrealizovat.

„Do dvou měsíců budou přímo do přechodů na komunikaci nainstalována blikající světla. A také osvětlení přímo nad přechody,“ slíbil primátor Ústí Jan Kubata.

S nemocnicí podle něj město navíc dohodlo odstranění lamp před budovou ředitelství oslňujících řidiče a přemístění billboardu, který může odvádět pozornost od řízení. A v třetí fázi chce město přemístit zastávku městské hromadné dopravy až pod přechod.

„To ale nebude hned. Půjde o inženýrsky velmi komplikovanou záležitost a musí se pořádně připravit,“ vysvětlil Kubata. A připustil, že město začíná uvažovat rovněž i o vybudování nadchodu.

„I když si pořád myslíme, že lidé jej stejně nebudou používat a navíc to bude hrozná obluda, protože bude muset být veden až nad trolejovými dráty,“ dodal Kubata. Se světelným přechodem, který město upřednostňovalo, neuspělo u dopravní policie.

„Semafory nic nevyřeší,“ tvrdí šéf ústecké dopravní policie Karol Kočárek. Dvě světelné křižovatky na ulici Sociální péče podle něj patří mezi častá nehodová místa.

„Jenom loni na nich došlo k 22 nehodám,“ uvedl. A dodal, že celý úsek Sociální péče je špatně řešený, a to nejen z hlediska chodců, ale i řidičů.
Chodcům se ale už několikaleté dohadování města a dopravní policie nelíbí. „Už dávno tady měli něco udělat. Kolik mrtvých k tomu ještě potřebují,“ zlobí se například Petr Boleslavský.

Přejít frekventovanou čtyřproudou komunikaci není jednoduché pro normálně pohyblivé chodce, natož pro lidi s nějakým handicapem, kteří právě nejčastěji do nemocnice míří.

„Já mám z toho vždycky trauma. Už se mi stalo, že mě jedno auto pustilo a druhé jedoucí vedle mě málem smetlo,“ postěžovala si důchodkyně chodící o berlích Marie Charouzová.

Do Masarykovy nemocnice musí docházet každý měsíc na pravidelné prohlídky. Město podle ní mělo lidem už dávno zajistit bezpečné přecházení. „I když se mi jde těžce, nadchodu nebo podchodu bych určitě využila. Pocit bezpečí by mi totiž za tu námahu stál,“ dodala žena.

Primátor Ústí Jan Kubata se brání, že město řešení hledalo usilovně, ale není to jednoduché.

„Hledali jsme různé možnosti, například i svedení dopravy na každé straně do jednoho pruhu, ale odborníci řekli, že je to technicky nereálné. Došlo by k těžkému přetížení a zahuštění dopravního provozu,“ tvrdí Kubata s tím, že město navíc ani není vlastníkem komunikace. Tím je stát.

„O nehodách tady víme a není nám to lhostejné, ale naše možnosti jsou v tomto směru dosti omezené. Nadchody, podchody, ostrůvky, osvětlení a další zařízení nejsou podle zákona součástí ani příslušenstvím komunikace, takže je to v gesci města,“ odmítla ale odpovědnost vlastníka komunikace mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.