Takzvaný přechod smrti bude hlídán od pondělní 6.30 do 17.00. Vždy tu budou stát čtyři strážníci, u každého pruhu jeden. Celou ulici navíc budou monitorovat dva mobilní radary a jeden stacionární umístěný na nemocniční budově.

Systém ještě doplní dvě figuríny strážníků. Včera o tom rozhodl ústecký primátor Jan Kubata. Přiměl ho k tomu úterní článek v Deníku, který na nebezpečnou situaci upozornil.

V pondělí Kubata ještě tvrdil, že postarat se o záležitosti kolem státní komunikace je věcí státu a jeho policie. Stát ale odpovědnost za situaci na přechodu, kterému se kvůli častým střetům aut s chodci přezdívá přechod smrti, odmítl. „Tento případ je přímo učebnicovou ukázkou toho, jak stát dává ruce pryč od problémů a přesouvá je na bedra města,“ postěžoval si v reakci na to Kubata.

Pro hlídání přechodu městská policie vyčlení 12 strážníků, kteří se zde budou střídat ve 3 směnách. „Budeme to řešit hlavně prací přesčas, ale částečně to bude i na úkor pochůzkové činnosti,“ přiznal ředitel městské policie Pavel Bakule.

Kubata řekl, že nesčetněkrát žádal o větší aktivitu státní policii. Šéf dopravní policie Karol Kočárek ale oponuje, že jsou tu pravidelně.

„V lednu jsme na Sociální péči udělali 34 kontrol, v únoru 25 a v březnu dokonce 40,“ řekl Kočárek s tím, že jsou tady prakticky každý den.

Město nedávno umístilo na nebezpečnou komunikaci zvýrazňující a částečně zpomalující prvky, do dvou měsíců slibuje nainstalovat do přechodu blikající světla. V dlouhodobějším horizontu pak počítá s přemístěním zastávky městské hromadné dopravy a zvažuje i nadchod. Má připraven také projekt světelné křižovatky, s tím ale dopravní policie nesouhlasí.

„Semafory k bezpečnějšímu provozu nepřispějí. Na Sociální péči jsou už 2 světelné křižovatky a přitom tato ulice patří k místům častých nehod, jenom loni se jich tady stalo 22,“ poznamenal Kočárek. Podle něj je hlavním problémem, že komunikace není pro chodce stavěná.