Například Marie Lišková nerada chodí přes lávku. Stěžuje si při tom na svůj zdravotní stav a věk. „Jsem již v důchodu a mám artrózu. Pro mě je cesta přez lávku velmi bolestivá,“ postěžovala si. „Určitě bych, kvůli větší bezpečnosti, uvítala přechod.“

Jak ale uvedla tisková referentka magistrátu, nelze tu přechod pro chodce za stávající právní úpravy namalovat. Nevyhovoval by totiž normám. „Ústecký odbor dopravy si uvědomuje, že to místo je nebezpečné,“ vysvětlila Solničková.

„Město ale má stavební povolení na úpravy křižovatky tak, aby byla řízena světelnou signalizací, jenže přestavba křižovatky byla vyřazena z investičního seznamu,“ dodala Solničková s tím, že s úpravami křižovatky souhlasila také dopravní policie.

To potvrdil i šéf ústecké dopravní policie Karol Kočárek. Pouze ale nesouhlasil s tím, že by úsek byl nebezpečný. „Tato křižovatka není problémová. Nebezpečně se tu chovají chodci. Ti tu k přecházení mají luxusní nadchod,“ upozornil.

Město ovšem již před rokem zvažovalo, že obě lávky přes komunikaci ve Všebořické ulici zruší. Tehdy to ovšem náměstek primátora Jan Řeřicha prohlásil za neaktuální. Dnes je situace podobná. Potvrdil to náměstek púrimátora Jan Řeřicha.

„V současné době se demolice aktivně nepřipravují, nicméně názor, že lávky jsou lidmi nevyužívané, je stálý,“ vysvětlil a dále dodal, že v letošním roce skutečně není dostatek financí k přeměně křižovatky na světelnou.

„Přestavba křižovatky je ovšem logicky spojena rovněž s demolicí blízké lávky. K jejímu stržení tedy dojde při stavbě světelné křižovatky. Realizace celého projektu je pak v budoucnu závislá na dalším finančním vývoji,“ dodal náměstek Řeřicha. Aktuální cena přestavby křižovatky na světelnou prozatím není vzhledem k proměnám cen jasná.