Stát za něj městu zaplatí 94,5 milionu korun. „Teď už je třeba transakci jen zúřadovat,“ potvrdila včera mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Ústí most postavilo v 90. letech z městských peněz, stavba jej přišla na tři čtvrtě miliardy korun. A další miliony každoročně vynakládá na jeho údržbu.
„Jsme jediným městem v republice, které je vlastníkem takové dopravní stavby,“ vysvětlil primátor Jan Kubata, proč Ústí předloni začalo jednat se státem o převzetí mostu.
Loni jednání skončila dohodou, v červnu ji schválili ústečtí zastupitelé. Dosud však prodej nebyl dokončen a po pádu Topolánkovy vlády se město bálo, zda vůbec bude.
Od začátku letošního března věc ležela na ministerstvu dopravy.
„Nezastavilo se to, ministerstvo na tom pracovalo a už vydalo souhlas s převodem. Dokumenty byly vráceny zpět Ředitelství silnic a dálnic k přípravě vlastních smluv,“ uvedl včera Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Vápeníková ujistila, že podklady budou hotové do konce května a předají je ministerstvu ke konečnému zúřadování. Dodala, že definitivně byla posvěcena i cena za most 89 287 230 korun a příslušné pozemky 5 176 320 korun.
Podle Kubaty to je dobrá zpráva. „Jsem optimistou a doufám, že už to opravdu dospěje ke konci.
Ale úplně uvěřím, až uvidím podepsanou smlouvu,“ řekl. Předpokládá, že jestli nebudou další komplikace, mohli by ji schválit zastupitelé 25. června. A do čtvrt roku pak by město mělo obdržet i peníze za most.
Opoziční městský zastupitel Jaroslav Kubín řekl, že i on zvedne ruku pro. „Co s mostem taky. Mně spíš vadí, že jeho stavbu město financovalo místo státu a nemělo pak kvůli tomu dlouho peníze na nic jiného,“ poznamenal.
Do letošního rozpočtu město podle náměstka primátora Libora Turka očekávaný příjem za prodej Mariánského mostu nezahrnulo. „Ale počítáme s těmi prostředky, použijeme je na rozvojové investice,“ řekl primátor Kubata.
Stavět druhý most začalo Ústí v roce 1994. Důvodem bylo to, že první Benešův most už přestával stačit kapacitně a také je ohrožován většími povodněmi.
Stavba trvala 5 let a městskou pokladnu přišla na tři čtvrtě miliardy korun, což bylo dvakrát více, než město původně předpokládalo. Konečná suma v té době představovala téměř celý jeho roční rozpočet.
A na dlouho zabrzdila další rozvoj Ústí, například byla odsunuta rekonstrukce ostudného Mírového náměstí o celé desetiletí. O rok později byl zařazen mezi 10 nejkrásnějších staveb světové architektury 90. let minulého století.
annonce
Kuchř/ka, 20 000 Kč
Sanitáři, 21 140 Kč
Masér/Masérka, 19 700 Kč
Elektromechanici elektrických zařízení v dopravních prostředcích (m, ž), 25 000 Kč
Pomocná síla, 14 175 Kč
zámečník, svářeč, montér (m,ž), 40 000 Kč
Pomocný/ná kuchař/ka indické a nepálské kuchyně, 18 900 Kč
Svářeč (m/ž), 25 800 Kč
Podat inzerát
cars
Opel Corsa koupeno v D
Opel Astra servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Opel Insignia první majitel
Opel Astra koupeno v CZ
Opel Vivaro servisní knížka, koupeno v CZ
Opel Corsa první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované, v záruce
Opel Astra první majitel, servisní knížka, koupeno v D, nehavarované
Opel Insignia první majitel, servisní knížka, koupeno v F, v záruce
Prodat auto
tipcars
Citroën Berlingo XL PLUS Profi 1.2 PureTech 110
Hyundai i20 1.2 MPI, ČR,2.maj, Serv.kniha
Mercedes-Benz GLA 180, 25 tkm, ČR
Škoda Kodiaq 2.0TDI 140kW DSG 4X4 TAŽNÉ
Honda CR-V 1.6D BiTurbo, 4X4, Automat
BMW X3 xDrive20d, Automat, Klima
Volkswagen Tiguan 2.0TDI 110kW DSG 4x4 NAVI
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, 4X4, Automat
Prodat auto
realcity
Ústí nad Labem, Glennova Pronájem bytu 2+kk
Ústí nad Labem, Picassova Prodej bytu 3+1
Ústí nad Labem, Myslivečkova Prodej domu
Ústí nad Labem, Londýnská Prodej bytu 3+1
Ústí nad Labem, Vinařská Pronájem bytu 1+kk
Ústí nad Labem, Šípková Prodej bytu 1+1
Dolní Zálezly, Rudé armády Prodej domu
Ústí nad Labem, Seifertova Pronájem bytu 2+kk
Vyhledat nemovitost