Doprava cyklobusem bude již tak od tohoto víkendu výrazně komfortnější. „Cestující tak nebudou muset ukládat kola přímo do prostoru autobusu, jak tomu bylo dosud,“ uvedl tiskový mluvčí Dopravního podniku města Ústí Milan Knotek. Dopravce vlek zakoupil za 204 tisíce korun.
Současný cyklobus, na který byla nasazována starší Karosa z roku 1987, byl pro účely speciální linky přestavěn v roce 2004. Bez vleku uvezl 26 kol.
Kapacitnější vůz
Nový autobus Mercedes s vlekem bude proto výrazně kapacitnější: S devadesáti cestujícími v autobuse se sveze celkem 40 kol ve vleku.
Oproti dřívějším rokům přistoupil dopravní podnik k rozšíření počtu speciálních cyklobusových linek. Od soboty 25. dubna tak cyklistům kromě linky číslo 20 slouží také linka s číslem 21.
„Z provozních důvodů jsme původní linku rozdělili na dvě samostatné trasy,“ uvedl před časem mluvčí dopravního podniku města Milan Knotek.
Tímto krokem tak dopravce navýšil stávající přepravní nabídku, což zájemci o cykloturistiku jistě uvítají.
Linka 20 (Ústí – Zadní Telnice – Adolfov – Krásný Les – Varvažov – Ústí):
– odjezdy ze zast. Divadlo v 9.00 a 13.00 hodin
Linka 21 (Ústí – Nakléřov – Petrovice, rozc. Krásný Les – Tisá – Ústí):
– odjezdy ze zast. Divadlo v 11.00 a 15.00 hodin
Linka číslo 20 tak nově jezdí od zast. Divadlo přes Zadní Telnici na Adolfov, odkud se její autobusy vrací přes Krásný Les a Varvažov do Ústí. Nová linka s číslem 21 pojede také od zast.Divadlo, ale přes Nakléřov, Petrovice a Tisou se vrátí do Ústí nad Labem.
Každá linka vyjede z centra krajské metropole pouze dvakrát. Dvacítka v 9.00 a 13.00 hodin, jednadvacítka pak v 11.00 a 15.00 hodin.
„Linky bude zajišťovat autobus Mercedes s přívěsem na jízdní kola,“ dodal Knotek. Poprvé se cyklisté na Ústecku touto linkou svezli v červenci roku 2004. Od té doby jezdí v sezoně od konce dubna do října.
Obliba mezi cestujícímí
Zvláštní cyklobus se setkává se stále větším zájmem ústecké cestující veřejnosti. V loňském roce svezl 3 157 cestujících a 2 238 jízdních kol.
Cyklobusy bývají často vyhledávané i v dalších městech České republiky. Vypravují je dopravní podniky v Teplicích i Děčíně.
Patrně nejdál došla Ostrava, kde v rámci městské hromadné dopravy jezdí dokonce dvě cyklotramvaje. Samozřejmostí jsou dnes již i cyklovlaky, jejichž sezona už také začala. Jezdí převážně ve středních Čechách.