Tato akceby mělaobnovit tradice zvláštní jízdy do Čech konanédřívejší Sasko-českou paroplavební společností nebo VEB Fahrgastschiffahrt Dresden (Osobní lodní doprava, n.p., Drážďany) z NDR.
Nejen cestující, ale i přihlížející diváci si mohli jako vrchol jízdy prohlédnoutproplavení střekovských zdymadel. Samotný průplav trvá asi půl hodiny a poté se parník vydá zpátky do Německa.
Technická data parníku Leipzig:
11.5.1929 – slavnostní křest lodi jménem LEIPZIG na loděnice Laubegast
Délka: 70,1 m
Šířka tělesa: 6,9 m
Šířka přes kolesnice: 12,9 m
Parní stroj (je originál): Vyrobený v WUMAG loděnice Dresden-Übiga
Typ: Ležatý dvouválecný typ o výkonu 350 ks při 53 ot/min, ventilová klapka
Parní kotel (druhé): Vyrobený v r. 1988 ve VEB Dampfkesselbau Dresden-Übigau
Typ: Dvouplamencový válcový kotel, má přehřívač páry na 320°C, tlak je 1,4 MPa, topení do roku 1992 hněde uhlí, dnes lehký topný olej
Ponor prázdné lodi: 0,78 m
Počet osob: Dříve asi 1400 os., od r. 1993 jsou to 610 os.
Posádka: Kapitán, strojník, kormidelník, lodník
Poslední modernizace: 1992–1993
Pparník jel jen v r. 1931 do Ústí n/L.
11.5.1929 – slavnostní křest lodi jménem LEIPZIG na loděnice Laubegast
Délka: 70,1 m
Šířka tělesa: 6,9 m
Šířka přes kolesnice: 12,9 m
Parní stroj (je originál): Vyrobený v WUMAG loděnice Dresden-Übiga
Typ: Ležatý dvouválecný typ o výkonu 350 ks při 53 ot/min, ventilová klapka
Parní kotel (druhé): Vyrobený v r. 1988 ve VEB Dampfkesselbau Dresden-Übigau
Typ: Dvouplamencový válcový kotel, má přehřívač páry na 320°C, tlak je 1,4 MPa, topení do roku 1992 hněde uhlí, dnes lehký topný olej
Ponor prázdné lodi: 0,78 m
Počet osob: Dříve asi 1400 os., od r. 1993 jsou to 610 os.
Posádka: Kapitán, strojník, kormidelník, lodník
Poslední modernizace: 1992–1993
Pparník jel jen v r. 1931 do Ústí n/L.