Jde o jedno z nejvíce zatížených křižovatek v Ústí. Soutěž se nečekaně změnila v test znalosti řidičů a chodců – ti ve velké míře nevěděli, jak se mají chovat.

Řidiči zmatkovali

Pokyny policejních regulovčíků na křižovatce představovali pro mnohé řidiče a téměř všechny chodce neznámou.

„Na devadesát procent řidičů neví, která bije,“ s povzdechem komentoval situaci Jan Pechout z organizace BESIP. Dodal, že lidé se setkávají s regulovčíky jen výjimečně. Ve větší míře se s nimi Ústečané setkali při katastrofálních povodních v srpnu 2002.

Vedoucí krajské dopravní policie Jiří Ušák situaci předvídal. „Co jsme předpokládali se stalo. Chodci měli téměř nulovou znalost toho, co regulovčíci ukazují, řidiči často nerozumějí pokynům nebo si je špatně vysvětlí. Nejsmutnější je, že ústecký dopravní podnik nemusí hledat téma na školení řidičů v MHD, protože téma již mají - někteří řidiči trolejbusů jako profesionálové se chovali neprofesionálně a nevěděli, co mají dělat,“ uvedl Ušák.

„Před křižovatkou zbytečně zastavil trolejbus, protože jeho řidič nevěděl, co má dělat,“ když uviděl na křižovatce regulovčíka,“ dodal Pechout.

close zoom_in Hodnocení

Ze šestnácti dopravních policistů byli vybráni dva, kteří budou Ústecký kraj reprezentovat na podzim při celostátním kole v Praze. Na prvním místě se umístil Marek Srba z Litoměřic, druhý skončil Zdeněk Janeček z Teplic.