Dál trvá na tom, že Litoměřičtí nemohou doplácet na to, že Ústí dosud nedokázalo opravit sesuv půdy, který už před dvěma roky strhl v Sebuzíně velkou část vozovky.

„Větší část objížďky vede po území litoměřického okresu a doplácejí na to každý den tři obce, Sebuzín na Ústecku je jen jeden,“ řekl Perna. Trvá tedy na tom, že by bylo spravedlivé, kdyby objížďka vedla jedním směrem po labském nábřeží a druhým přes kopečky. Křižovatka se nestaví kvůli čističce

„Starosta Střekova s tím nesouhlasí, nechce si rozzlobit několik obyvatel Sebuzína,“ řekl svůj osobní názor na to, proč se vedení obou měst není schopno domluvit. Za starostou Střekova pak stojí podle Perny i odbor dopravy magistrátu.

„Tak to není,“ tvrdí ale starosta Střekova Vlastimil Žáček. A uvádí, že problémem je špatný stav železničního můstku v Sebuzíně.

Perna ale upozornil: „Byl jsem osobně 28. lednat letošního roku u toho, protože jsem zastupitelem kraje, kdy zastupitelstvo rozhodlo dát 10 milionů na opravu můstku.“ Dalších 22 milionů určilo pro kruhový objezd, který by konečně zakletou situaci v Sebuzíně vyřešil.

close zoom_in Na další průtahy nadávají jak řidiči, tak místní obyvatelé Sebuzína. „Už to trvá víc než dva roky. Úřady by s tím měly trochu pohnout. Jen těch peněz, co jsem zaplatil za benzín, když teď musím přes Žernoseky,“ rozčiloval se řidič Jindřich Staněk.

Zatímco Litoměřičtí jsou s vývojem situace velmi nespokojení a zvažují další kroky, starosta Střekova, kam Sebuzín spadá, je docela optimistický. “Všechno vypadá slibně,“ tvrdí.

Dobře už dopadlo jednání s majiteli pozemků, kde má být vybudován objezd i nová čistička, kterou se podařilo do úprav spojených s opravou silnice protlačit SČVK.

Čím ale vstupuje do kteréhokoliv procesu více subjektů, tím je zdlouhavější. Pro řidiče je tak špatnou zprávou, že magistrát města měl o silnici přes kopečky teď znovu jednat, přesněji, o dalším prodloužení uzavírky.

close zoom_in Podle vyjádření odboru dopravy tlumočeném mluvčí magistrátu Ivanou Solničkovou ale rozhodnutí brzdí Litoměřice – neochotné spolupracovat… Proč? Můžeme začít zase od úvodu tohoto článku .

Rekonstrukce silnice je plánována do roku 2010. V Sebuzíně ale není vidět, že by se s pracemi začalo.
„Projekt je hotový, jen je třeba dokončit územní řízení, dočkáme se,“ věří Žáček.

„Dali jsme třicet milionů za opravu silnice, která je nám k ničemu,“ zní jeden ze silných argumentů litoměřické strany. Objížďky přes Sebuzín se ale zřejmě nedočká, nevyhovující můstek přes trať se podle Žáčka začne opravovat až se stavbou obchvatu.