Včera to potvrdil náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha. „Lidé mají jídelnu rádi, jsou na ni zvyklí. Využívají ji nejen úředníci, ale také zaměstnanci okolních podniků, firem a institucí a v neposlední řadě také senioři,“ vysvětloval rozhodnutí města Řeřicha.
Řada z nich pak vedení města žádala, aby záměr jídelnu zrušit přehodnotilo a zachovalo ji i do budoucna. „No, a my jsme se jim po zralé úvaze nakonec rozhodli vyhovět,“ dodal náměstek primátora Řeřicha. VÝSLEDKY: Podívejte se, jak se konkrétně hlasovalo o jídelnách
Podle Řeřichy tak Ústí učinilo i přesto, že v centru již existuje řada restaurací s příznivými cenovými relacemi.
Jídelnu v prostorech magistrátu provozuje Karel Tácha. Jeho spolupracovník Jiří Drozd se příjemnou novinku dozvěděl od Deníku. „Jsme rádi, že to tak dopadlo,“ sdělil. PRŮZKUM Deníku dopadl zcela jinak
„Už jsme byli v jednání na jiné prostory, ty by ale byly nesrovnatelně horší. Ubyla nám tak jedna velká starost a my se zase můžeme věnovat kvalitě našich služeb zákazníkům, kteří nám zachovávají přízeň,“ dodal Drozd.
Pokud by totiž jídelnu museli zrušit, o práci by zřejmě navíc mohlo přijít deset lidí.
Rozhodnutí zachovat jídelnu v atriu kvitovala celá řada zdejších strávníků. „To je dost, že dostali rozum. Kam bychom asi chodili?“ ptala se seniorka Jiřina Marečková. „Za tyhle peníze vás tu v Ústí nikdo nenakrmí, stačí se podívat na jídelní lístky.“
Jídelna v atriu magistrátu funguje už od dob krajského národního výboru. Tácha s Drozdem ji pak provozují asi deset let.
Pravidelně ji navštěvuje kolem 500 strávníků každý den, většinou penzisté, zaměstnanci MHD a magistrátu, ale i bankovní úředníci. Hlavní jídlo s polévkou i nápojem tu stojí zhruba 55 korun, což je v podstatě nejlevnější v centru města.
V prostorách jídelny měla původně vzniknout přepážková hala a jednací místnost pro veřejnost. Město tento záměr oznámilo koncem letošního května. „Zde si občané měli vyřizovat například doklady spojené s evidencí vozidel, nové občanské průkazy či průkazy řidičské.
Nemuseli by tedy chodit na více míst v budově magistrátu,“ vysvětlil mluvčí města Milan Knotek.
Záměr vybudovat centralizované pracoviště pro občany tak, aby měli nejdůležitější úřední věci k dispozici pouze na jednom místě, však podle Řeřichy trvá a město začalo hledat k tomuto účelu jiné prostory.
Původně měla být přepážková hala propojena s atriem, jež v blízké budoucnosti čeká velká přestavba. Ta by měla být financována z evropských zdrojů v rámci integrovaného plánu rozvoje města, takzvaného IPRM.
Rekonstrukce se uskuteční ve dvou etapách. Jedna část se týká budovy, druhá samostatná část pak samotného řešení atria.