„Především proto, že jsme z krajského rozpočtu zaplatili studii čtyř páteřních cyklostezek. Tuto stezku, z níž zbývá dobudovat dvanáct kilometrů, máme zpracovanou do fáze územního rozhodnutí,“ nechal se slyšet Radek Vonka, radní Ústeckého kraje, který zodpovídá za cestovní ruch a za realizaci stezky Ploučnice lobuje.

Podle něho se nyní na přípravě intenzívně pracuje a dokonce se tímto tématem zabývala středeční krajská rada. Cyklisté si stěžují, že nová cesta není z asfaltu

„Dnes máme představu, kolik budou jednotlivé stavby stát a jakou pomoc budeme potřebovat v konkrétních úsecích,“ řekl Vonka. Partnery v projektu mají být totiž i město Děčín a Benešov nad Ploučnicí.

Celkové náklady převýší sedmdesát milionů korun. Většina peněz by měla být hrazena díky regionálnímu operačnímu programu NUTS II Severozápad.

Rada Ústeckého kraje ve středu realizaci podpořila a jak Radek Vonka řekl, významně tím vzrostla naděje, že se jejím investorem stane kraj.

„Cyklostezky Ploučnice a Ohře byly zařazeny do tzv. indikativního seznamu, na jehož základě se mohou podávat žádosti do ROP,“ upřesnil radní.

„Když to dopadne dobře, žádost by možná mohla být zařazena už na rok 2010,“ okomentoval náklady náměstek děčínského primátora Ivan Vepřek.

Dodal, že na středeční ranní schůzce u Radka Vonky se zainteresované strany dohodly na koordinaci projekčních prací.

„Speciálně nám šlo o místo v Děčíně u Kauflandu, k němuž před časem měli připomínky ochranáři i policisté,“ uvedl Vepřek. Po středě se však ví, že cyklostezka v tomto místě povede po břehu Ploučnice, mezi protipovodňovými stěnami a řekou.

Místostarosta Benešova nad Ploučnicí Radek Lekner tvrdil, že také radnice na cyklostezku čeká, jak se říká, jako na smilování. Spoléhá totiž na to, že bude mít příznivý vliv na rozvoj turismu.