Délka 110, šířka 11,45, nákladový prostoru dlouhý 80,5 metrů. To jsou rozměry jednovrtulového plavidla Riveline pro suchý náklad, které právě staví společnost České loděnice, ve Valtířově s pomocí vietnamské firmy LaL a ukrajinské Barkmet.
Stavba lodi pro firmu Damen z Nizozemí celkem potrvá asi půl roku, pracuje na ní 10 vietnamských svářečů, 30 Čechů a také Ukrajinci, celkem 55 dělníků a mistři.
„Finální zákazník nám není znám. Loď bude v půli října po spuštění na řeku Labe přepravena tlačným remorkérem do Hamburku a odtud po moři do Holandska. Další naše zakázka, chemický tanker o délce 125 metrů, který máme rozpracovaný, ale už kupce má. Proto také dostane jméno už při své stavbě,“ prozradil Rudolf Balherr, ředitel valtířovské pobočky Českých loděnic, v níž letos na jaře jednu Riveline už dokončili.
Krize letos zrušila loděnicím 6 zakázek, ale ředitel se budoucnosti nebojí. „Umíte si představit, že by se stovky tun nákladu přepravovaly letadly,“ zeptal se ředitel Rudolf Balherr.