Místo něj je tu jen strohé oznámení, že z důvodu „nadměrného odběru formulářů“ vydávají dokument úřednice až u okénka při podávání žádosti. To ovšem může znatelně prodloužit čekací dobu, pokud se na úřadě sejde více žadatelů.

„Čekal jsem tu zbytečně dlouho. Lidé si nemohou formuláře vyplnit najednou předem v čekárně, ale musí to udělat po jednom až u úřednice, což samozřejmě zdržuje,“ mínil jeden z čekajících Ústečanů.

Tiskopisy, které původně byly v čekárně volně dostupné, pracovníci odboru dopravy podle jeho vedoucího Dalibora Dařílka stáhli proto, že je prý mnozí lidé neuměli vyplnit.

Dařílkem uvedený důvod pro Deník tak neodpovídá vysvětlení o údajném „vysokém odběru“ formulářů, které visí na nástěnce úřadu.

„Řada žadatelů má s vyplněním problémy a poté je musí přepsat, proto jsme přešli na osobní přístup ke každému klientovi,“ tvrdí Dařílek.

Čekací lhůty dle něj nejsou příliš dlouhé. „Podle nás je v současné době kapacita pracoviště, kde se řidičské průkazy vyměňují, dostatečná,“ sdělil. „Nárazově se samozřejmě může sejít několik lidí najednou a tím se doba prodlouží, ale to zatím není žádné pravidlo,“ dodal.

S ubývajícím časem, kdy se bude krátit šance na výměnu starých řidičských průkazů, se ale bude pravděpodobně čekárna příslušného pracoviště na magistrátě zaplňovat stále víc a každé urychlení bude vítané.

Na zkvalitňování služeb myslí v jiných městech, například v Brně. Tamní odbor dopravně-správních činností zavedl zajímavou službu – možnost se objednat elektronicky přes internet.

Kromě podání žádostí o průkaz profesní způsobilosti a paměťových karet se má možnost zájemce objednat dopředu na přesnou hodinu a čas. Elektronicky se také dozví, kdy jsou jeho doklady hotové. Vedle toho sem může samozřejmě každý přijít i bez objednání.

„Ne, o něčem podobném u nás zatím neuvažujeme,“ sdělil Dařílek.

Sami ústečtí řidiči nebo ti, kteří potřebují zaevidovat změnu majitele vozidla a podobně, ale takovou službu považují za docela dobrý nápad.

„To by bylo skvělé, kdyby tu fungovala možnost objednat se a vůbec nečekat,“ uvedla Ústečanka Kateřina Košková.

Čas je dnes opravdu vzácný. Trochu ale zapochybovala, zda by to fungovalo zcela přesně. „I u doktora mě objednají, a stejně tam pak třeba třicet minut čekám,“ podotkla. Ale i tak by to podle ní bylo lepší než být někde dvě hodiny a podobně.

Také Ústečana Václava Pařízka by taková služba potěšila. „Úplně nejlepší by bylo vyplnit si dotazník na internetu a až by byl vyřízen, pozvali by mě na určitou hodinu a já bych doklady jen převzal,“ rozšířil tuto možnost.

„Vždyť vše, včetně údajů z mé občanky, si mohou sami překontrolovat v centrální databázi. A stejně tak tam už mají jednu moji oficiální fotografii.“