Týkají se totiž městské hromadné dopravy.
Změny v trasování trolejbusů
Jak uvedla Ivana Solničková, tisková referentka magistrátu, cestující se kromě zmodernizovaného okolí u hlavního nádraží Českých drah dočkají přesunu zastávek MHD. OBRAZEM: Demolice za nádražím začíná, autoservis jde první
„Trolejbusy směrem na Střekov už nebudou jezdit přes Mírové náměstí jako dosud,“ sdělila k tomu Solničková.
To potvrdil i náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha. „Od autobusového nádraží budou autobusy a trolejbusy směřovat k hlavnímu nádraží, odtud pak na Střekov přes most Edvarda Beneše,“ popsal Řeřicha.
„Doprava v centru města se tak zklidní a vrátí se k původním trasám,“ vysvětloval náměstek Řeřicha.
V brzké době začnou dělníci na této stavbě osazovat sloupy trolejového vedení od autobusového k nádraží hlavnímu. Doposud okolo hlavního nádraží jinak jezdily pouze městské autobusy. Přednádražní prostor bude dokončen ještě letos
Opravy komplikují dopravu
Rekonstrukce měla původně být ukončena v květnu 2010 a měla by Ústí přijít podle podmínek výběrového řízení na 71 milionů korun.
Tento projekt nepatří do Integrovaného plánu rozvoje města (IPRM). Stavba je tedy financována z městského rozpočtu a také z dotace, již Ústí nad Labem poskytl Ústecký kraj.
Kvůli ní tu ovšem panuje značný dopravní zmatek. Opravy se tu provádí za plného provozu, vždy na polovině vozovky.
Záměrem magistrátu totiž je – neztratit možnost využití této komunikace pro individuální i městskou hromadnou dopravu.
K nádraží pak vedou objízdné trasy úzkými vedlejšími ulicemi, kde se neopatrně automobilům pletou do cesty chodci i parkující vozidla. Jejich objíždění je pak na hraně možností řidičů.
„Někdy objíždím auta sotva centimetr od karoserie, div o ni neškrtnu. Přitom by stačilo, kdyby ti chytráci brali ohledy na ostatní a postavili si to svoje auto o kousek víc na stranu,“ rozčiloval se řidič Kamil Janota.
To je ovšem způsobeno další velkou stavbou v centru, a to obchodně zábavního centra Forum.
Stavební ruch nekončí
U hlavního nádraží pak v těchto dnech stavaři dokončují výstavbu obrubníků. Začíná tu také práce na výstavbě dvou nových nástupišť.
„Doposud tu bylo nástupiště pouze jedno, vybudováním dalšího se provoz zrychlí a zvětší se také přepravní kapacita,“ dodal Řeřicha s tím, že práce v navazující ulici v Jirchářích už také finišují.
Na úpravy přednádražního prostoru pak navazují práce za nádražím, kde vznikne promenáda, parkovací místa, přibudou stromky a výhled na řeku Labe.