„Je to hrozné, všichni nadávají. Lidem praskají baráky, pomalu nemůžete přejít silnici. Matky se bojí o děti, když jdou na školní autobus,“ nadávala Marcela Krumlová, bydlící přímo u frekventované úzké silnice II. třídy č. 260 v Zubrnicích.

„V létě jsme museli malovat, v baráku jsme měli všude praskliny. Účet bychom měli poslat na dopravní inspektorát,“ dodala.
Kamionová doprava má negativní dopad i na Muzeum lidové architektury Zubrnice.

Dopad na skanzen

„Silnice protíná vnitřní a vnější památkové pásmo a úzce ohrožuje pilotní stavbu muzea, které stojí v přímé blízkosti silnice,“ uvedl Tomáš Pernekr, starosta Zubrnic.

Spokojen se stávající situací není ani ředitel skanzenu František Ledvinka. „Nákladní doprava vadí místním lidem i návštěvníkům skanzenu. Kazí to pohodu našeho centra,“ řekl Ledvinka.

Policie ve spolupráci s ministerstvem dopravy územního pracoviště Ústí nad Labem provádí namátková vážení nákladních automobilů a kontroluje povolenou rychlost.

„Vážení nákladních automobilů a měření rychlosti jsme prováděli častěji v době, kdy bylo na této komunikaci omezení. Teď už ne tak často. Tato komunikace je silnicí II. třídy, tudíž slouží i k přepravě nákladních vozidel. Hlavní problém vidíme v tom, že komunikace jsou úzké,“ uvedla Deníku Veronika Hyšplerová, mluvčí severočeské policie.

close zoom_in V letošním roce se obci alespoň podařilo dosáhnout snížení povolené rychlosti na 30 km/h.

Boj za zlepšení dopravní situace ve své obci vede starosta Zubrnic už od svého zvolení a trvalé řešení je stále v nedohlednu.

Letitý boj

Společně se starosty dalších postižených obcí, kterými jsou Velké Březno, Malé Březno, Lovečkovice, Levín a Úštěk, žádal o omezení tonáže kamionů na 26 tun. Jako důvod starostové uvedli havarijní stav mostů, na nějž nechali vypracovat i statické ohodnocení.

To spolu se svými podpisy odeslali na krajský úřad. Snížení tonáže na čas dosáhli, ale jen do doby opravy uvedených mostů.

„Léta jsme upozorňovali na špatný stav mostů a odpověď byla vždy stejná. Nejsou peníze. A najednou, když na to upozorníme a žádáme změnu tonáže, peníze na opravu jsou.

Můj soukromý názor je takový, že se zrušilo omezení jen kvůli tomu, aby kamiony nejezdily směrem na Litoměřice,“ řekl Tomáš Pernekr.

Současný trend kamionové dopravy je problémem celorepublikovým. Podle starosty Zubrnic se dopravcům stále ještě vyplatí jezdit po silnicích, které na to nemají kapacitu a ani technickou způsobilost.

Trápí vás také kamionová doprava? Napište svůj názor níže do diskuze.

ZPRACOVALA Kateřina Drozdová