„Ta ulice je opravdu hrozná. Pamatuji , že to ale není tak dlouho, co byla zeď Spolchemie natřená, ale evidentně to moc nepomohlo,“ řekl místní obyvatel.
Zeď je v majetku a ve správě Spolchemie.
„V minulosti došlo na žádost vedení města k opravě zdi a následnému natření,“ vyjádřil se náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha. „Co se týče komunikace, jedná se o běžnou komunikaci ohraničenou průmyslovými areály a železniční dráhou,“ dodal.
Údržba této komunikace je dle Řeřichy prováděna podle harmonogramu a v současné době není možné její vzhled zásadně měnit, protože je sevřena pozemky, které nejsou v majetku města Ústí nad Labem.
Zeď se dle Zdeňka Rytíře, mluvčího společnosti, nelíbí ani Spolchemii, nyní má ale spolek jiné priority. Dodal však, že rekonstrukce oplocení je již v plánu. „Doposud jsme zeď řešili nátěrem, ale ten nikdy dlouho nevydržel, zima a projíždějící auta kvalitě zdi prostě nepřidají. Nyní již ale plánujeme rekonstrukci.
Nebude to letos a nejspíš ani v příštím roce, ale změna v plánu je.“ Spolchemie se prý sama potýká s výtkami návštěvníků, že zevnitř zeď a areál podniku vypadají lépe než zvenku.
„Chtěli bychom celou zeď strhnout a postupně opravit, na některá místa dát pletivo, aby i zvenku bylo vidět, že závod není tak ošklivý, jak se může zdát,“ uzavřel Rytíř.
Posílejte nám své tipy na objekty, které hyzdí naše město, na e-mail:
ustecky@denik.cz
Těšíme se na vaše náměty!
Josef Kvaš, oslovený architekt se specializací na projektování obytných a průmyslových staveb, ke vzhledu Tovární ulice řekl, že se s tím příliš dělat nedá, obzvlášť, pokud chybí potřebné finance. „Maximálně je možné to natřít veselejší barvou,“ domnívá se Kvaš.
Pozemky, na jejichž území leží areál Spolchemie, a tedy i zeď, která je trnem v oku mnohým obyvatelům města, byly společností pro chemickou a hutní výrobu zakoupeny v roce 1856, výroba začala již dva roky poté. Další osud zdi zatím není zcela jasný, ale jisté je, že minimálně v dalších dvou letech se její tvář příliš nezmění.
O moc lépe v současnosti nevypadá ani budova nedaleko nádraží na druhé straně komunikace. České dráhy se však od budovy distancovaly s tím, že patří jinému majiteli.
DALŠÍ OSTUDY MĚSTA:
OBRAZEM: Autobusové nádraží spíš než cestující přitahuje povaleče