Starosta Telnice Jaroslav Doubrava uvedl, že o sobotách pojedou tři páry vlaků a v neděli dva páry jedoucí z Děčína do Oldřichova u Duchcova a zpět se budou vracet na děčínské nádraží.

Sto padesát tisíc čeká Doubrava od krajského úřadu každým dnem, stejnou částku daly dohromady i obce a finance budou stačit na pokrytí víkendových jízd až do Vánoc.

„Doufal jsem v pravidelný prázdninový provoz, obce ležící podél Kozí dráhy si slibovaly, že na to budou mít připravené i peníze. Peníze z obcí se sice sešly, dokonce i z Proboštova, kde jsou s Kozinou solidární, i když tam není železniční stanice, ale vědí jaký má historický, turistický i praktický význam pro naše podhůří. Vše ale zabrzdil Děčín jako největší obec, od které jsme čekali největší příspěvek,“ uvedl Doubrava.

Děčín dal málo

„Děčín, pyšnící se svou velikostí a magistrátem, dal méně peněz na zajištění provozu vláčku než malé obce. Uvolnil pouhých deset tisíc korun, ale poslal je krajskému úřadu, takže peníze byly blokovány do okamžiku, dokud neuvolní peníze také krajský úřad, čili nemohly být použity včas. Protože primátor Děčína Raška uvedl v tisku opakovaně, že nevidí perspektivu Kozí dráhy, nedivím se děčínským obstrukcím,“ tvrdí Doubrava.

Děčínský primátor Vladislav Raška uvedl, že peníze poslalo město Děčín krajskému úřadu, protože o příspěvek požádala Děčín hejtmanka Jana Vaňhová na podporu financí pro víkendové jízdy.

„Částku, kterou žádala, jsme neakceptovali, uvolnili jsme deset tisíc a ty jsme zaslali Ústeckému kraji, protože žádost přišla z krajského úřadu. Byli jsme požádáni, ať příspěvek převedeme na obec Telnice, proto peníze na víkendové jízdy směřovaly na Telnici,“ uvedl Raška.

„Byla to promarněná šance. Dali jsme peníze dohromady na přelomu července a srpna. Když jsme začátkem srpna požádali hejtmanku Vaňhovou o 150 000 korun jako přispění kraje na prázdninový víkendový provoz trati, bylo nám sděleno telefonicky, že o příspěvku se rozhodne na jednání kraje v září.“

Plný provoz zatím ne

Zatím se s obnovením plného provozu na trati nepočítá. Libouchecký starosta Štěrba připouští, že snaha o záchranu tratě je unavující.

„Starosta Doubrava v tom svým způsobem zůstal sám. Rozvoj tratě by měl mít na starosti kraj, ale nemá zájem. Proto jsme se snažili udržet trať alespoň v minimálním provozu. Jdeme proti nějakému záměru kraje, který ji chce zrušit, protože sociální demokraté ve vedení kraje od myšlenky vytvořit spojnici z Děčína na D8 v místě Kozí dráhy, kterou prosazovalo předchozí vedení kraje, neodstoupili,“ řekl Štěrba.

Oficiálně se vedení severočeské ČSSD nevyjádřilo, zda Kozí dráhu podporuje či ne.