Zároveň jim prý přibyly další, které tolik nepotřebují. Dokonce tu kvůli tomu podepisují petici.

Změny zatím žádné nebudou, ale…

Podle zdejšího obyvatele Jana Kolmana už v podpisových arších musí být přes sto podpisů. „Trvá to asi pět dnů. V petici lidé požadují, aby se jízdní řád v pracovní dny vrátil do stavu před 1. zářím a zrušilo se tu nastupování předními dveřmi,“ vys

větlil Kolman s tím, že tu určitě připraví i svůj konkrétní návrh, jenž potom předloží vedení dopravního podniku i města. Podle mluvčího Ústí nad Labem a zdejšího dopravního podniku Milana Knotka se zatím aktuálně žádné změny nepřipravují.

„Nicméně město a dopravní podnik stále monitorují a vyhodnocují situaci, takže některé dílčí změny nelze v budoucnosti jednoznačně vyloučit,“ komentoval.

Návrhy musí podat sami cestující

Jak doplnil ředitel dopravního podniku Tomáš Kraus, návrh ze Svádova ještě na stůl nedostal.

„Nový jízdní řád budeme vyhodnocovat do konce roku. Případné, zdůrazňuji, případné změny bychom ale uvedli do praxe nejdříve k datu změny jízdního řádu a to je 13. prosince.“ upřesnil informaci ředitel Kraus.

Podle střekovského starosty, do jehož obvodu Svádov spadá, je dobře, že petice vzniká. „Tak to i zaznělo na našem zastupitelstvu, že Svádovští připraví svůj konkrétní návrh, které spoje jsou zbytečné a které jim naopak chybí. My to samozřejmě předáme magistrátu,“ řekl Žáček.

„Bez aktivit občanů bychom asi nikdy nemohli reagovat dostatečně efektivně,“ dodal Žáček.

Chybí návaznost hlavně na vlaky

Situace Svádova se dá konkrétně ilustrovat na Kolmanově situaci. Ten je zaměstnán na dráze a pracoviště má v Roudnici nad Labem. Z Ústí mu do Roudnice odjíždí vlak ve 4.40 hodin.

„Na prvním autobusu ze Svádova mi chybí asi 5 minut. Takže musím autem. Po změně jízdního řádu teď už jen těžko stíhám i osobní vlak 5.03,“ líčil Kolman.

Zroveň také uvedl další příklady vlakových spojů, které kvůli novému jízdnímu řádu už Svádovští nevyužijí. Konkrétně ve směru na Teplice ve 4.57 hodin, na Děčín ve 4.44 a ve 4.50 hodin a na Kolín ve 4.47 hodin.

Zjednodušeně řečeno mají Ćeské dráhy už několik let rozjezd z Ústí každou hodinu většinou od třičtvrtě do celé. „MHD nás přitom na Mírové náměstí přiveze ve 4.55 hodin. V jízdním řádu je sice namalovaná mašinka, ale vlak většinou už akorát odjel,“ dodal Kolman.

Někde nutno zrušit, jinde zase přidat

Podobně reagoval i Viktor Malinkovič, střekovský zastupitel, který ve Svádově žije. „V petici je vyjádřena nespokojenost s tím, jak byla narušena dopravní obslužnost linky 13,“ řekl Deníku.

„Myslím, že nelze podřizovat dopravní obslužnost občanů ekonomickým zájmům. Už v době, kdy se projednávala analýza k novému jízdnímu řádu, jsme na to upozornili,“ pokračoval Malinkovič.

Zároveň dodal, že ekonomickou situaci Ústí dobře chápou a určitě je možné zrušit některé nevyužívané spoje do Svádova za zavedení těch, co tu lidé nejvíce potřebují.

Město už jednou přizpůsobovalo jízdní řády vlakům. A sice na začátku října. Konkrétně na Severní Terase a ve Všebořicích. Přibyly tu tak návaznosti na odjezdy vlaků v době od půl čtvrté do pěti hodin ráno.