Podle slov vedoucího ústeckého Dopravního inspektorátu je hlavním důvodem spolupráce s ústeckými autoškolami. „Instruktoři vezmou žáky do ostrého provozu, aby si během výcviku vyzkoušeli projet křižovatku řízenou dopravním policistou,“ řekl Kočárek.

Dalším důvodem proč ústecká dopravní policie začala řídit na křižovatce provoz je žalostná znalost pokynů policisty u řidičů a chodců.

Mnozí řidiči jsou z autoškoly, už několik let a pokynům vůbec nerozumí. Na tento problém po ukázala v červenci krajská soutěž regulovčíků. S pokyny si mnohdy neví rady ani projíždějící řidiči městské hromadné dopravy, kteří prochází pravidelným školením.

Dělají to, že najedou do křižovatky zpomalí a počkají si, až jim policista ukáže prstem, jak mají jet. Tento manévr předvedlo několik řidičů a to včetně strážníka městské policie, který by měl dopravní předpisy velmi dobře znát.

Další pohromou jsou chodci, kteří skáčou na přechodu pod kola vozidlům, která mají volno. I chodec má povinnost sledovat na křižovatce policistu a dbát jeho pokynů.