„Chtělo by to už konečně investovat taky do trolejbusů, protože od doby, co k nám jezdí trolejbusová linka, se kultura cestování zhoršila,“ podělila se s pocity Střekovanka Michala Kárová.

Autobusy Mercedes Conecto a Tedom C12D budou cestující vozit zejména na příměstských linkách, s vozy Irisbus LE se pak budou vozit lidé na linkách 4 a 6.

Všechny busy jsou úplně nebo částečně nízkopodlažní.

„Peníze vynaložené na pořízení čtyř nových autobusů jsou v současné ekonomické krizi maximem možného,“ uvedl vedoucí kanceláře primátora Milan Knotek. Dodal, že nákup dalších bude záviset na tom, za jak dlouho se republika dostane z finančních problémů. Obyvatelé Vaňova se bouří: MHD sem jezdí málo

„Ty připravily obce a města o pětinu dřívějších příjmů,“ doplnil Knotek.

Před pár lety mělo početnou flotilu prostředků městské dopravy omladit 25 nízkopodlažních trolejbusů, loni pak mělo dorazit 10 trolejbusů a 5 autobusů za téměř 170 milionů korun. K tomu ale nakonec vůbec nedošlo. „Nedostali jsme totiž úvěr,“ vysvětlil náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha.

Obnovu vozového parku, tedy zajištění prostředků vozového parku, si ředitel ústeckého dopravního podniku Tomáš Kraus, který v dopravním podniku působí od letošního června, bere za svůj prioritní úkol. To potvrdil už v dřívějším rozhovoru pro Deník. Uznal ale, že to není jednoduché.

„Je pravdou, že letošní rok obnově vozového parku příliš nepřál. Těch důvodů je hned několik. Jde například o neposkytnutí investičního úvěru. Nové vozy jsme tak pořídili z vlastních prostředků, které byly vygenerovány z provozních financí,“ konstatoval včera Tomáš Kraus. Cestující sepisují petice proti zářijovým změnám v MHD

Dnes by navíc měl dorazit první zrekonstruovaný kloubový trolejbus ze Zlína. Prošel kompletní výměnou trakčního zařízení i interiéru. V generálních opravách vozů by chtěl dopravní podnik krajského města pokračovat i v následujících letech.

Příští rok by měly další generálkou projít další tři trolejbusy.

„Ve spolupráci s městem pracujeme na shánění dotací určených pro nákup nových trolejbusů. Tahle vize je realizovatelná a podaří-li se vše podle našeho očekávání, tak bychom v roce 2011 mohli v Ústí přivítat nějaký významnější počet nových trolejbusů,“ uvedl Tomáš Kraus.

Průměrné stáří celé sedmdesátky autobusů je nyní 8,89 let, u trolejbusů je situace daleko horší. Tady je stáří vozového parku 15,07 roku, a to je mezi 66 trolejbusy i 6 nových nízkopodlažních, které byly dodány v závěru roku 2006.

Nejen o vozech, ale i o historii ústecké dopravy pojednává kniha, kterou vydal DP města Ústí nad Labem. Shrnuje 110 let provozu městské dopravy v krajské metropoli a zájemci si ji mohou zakoupit v Informačním středisku dopravního podniku v Revoluční ulici za 490 korun.