Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

HLASOVÁNÍ: České dráhy ovládnou kraj na dalších deset let

Ústí nad Labem – Krajští zastupitelé včera rozhodli, že v regionu zůstane v osobní vlakové dopravě nadvláda Českých drah (ČD), a to do roku 2020. Monopolní postavení ČD se tak nepodařilo prolomit ani firmě Student Agency, respektive její dceřiné společnosti RegioJet. ČD slíbily obnovu vlaků v hodnotě přesahující 2 miliardy korun.

1.12.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Dotace státu


Krajští zastupitelé museli smlouvu s dopravcem podepsat k 1. lednu 2010, jinak by nebyla zajištěna drážní dopravní obslužnost. „Nabídky RegioJet a ČD byly obtížně srovnatelné.

České dráhy slíbily kraji dopravní obslužnost na deset let od 1. 1. 2010, zatímco RegioJet až od jízdního řádu 2012/13 pro krajskou aglomerační dopravu resp. 2011/12 pro zbytek kraje, i proto zvítězily České dráhy,“ informoval radní kraje pro dopravu Jiří Šulc.

Provozování železniční dopravy dotuje stát, a ten přislíbil Ústeckému kraji do roku 2020 dvě a půl miliardy korun. „V případě uzavření smlouvy na kratší období než je deset let, by celou prokazatelnou ztrátu hradil pouze Ústecký kraj. Rozpočet dopravy pro rok 2010 z vlastních zdrojů kraje je 471 milionů a 217,5 milionu korun bude z dotace státu,“ dodal Šulc.

Co ještě rozhodovalo o tom, že konkurenční nabídka RegioJetu neuspěla? „Nabídka ČD obsahuje závazek obnovy vozového parku v objemu více jak dvě miliardy korun, což v překladu znamená 55 zcela nových či zmodernizovaných vlakových souprav,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Kraj mohl ušetřit

Jiný pohled na celou problematiku, a to ne jen v Ústeckém kraji má majitel Student Agency Radim Jančura, který v zamítnutí nabídky na změnu dopravce vidí především politické pozadí s příchutí kartelové dohody kraje s ČD.

„Za provoz regionálních vlaků ve čtyřech provozních souborech v Ústeckém kraji požadovaly ČD 493 milionů korun, naše nabídka garantovala cenu 395 milionů,“ upřesňuje čísla obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

„Naše cena zahrnuje již na všech tratích provoz nových vozidel. Celkové promrhané finanční prostředky kraje za 15 let plnění smlouvy s ČD tak mohou dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ upozorňuje Jiří Schmidt.

Autor: Zdeněk Koza

Je dobře, že ČD budou mít monopol v kraji na dalších 10 let?

Ano

23 %

Ne

77 %

Hlasovalo: 35

Anketa byla ukončena

1.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Bourání šaten na hřišti v Mojžíři.
7

FOTO: Šatny fotbalistů jdou k zemi, dostanou nové za 9,6 milionu

Štola Lehnschafter v Mikulově
7

Štola v Mikulově láká na Hornický den

Na boj se žloutenkou vyčlenili ústečtí radní skoro čtvrt milionu korun

Ústí nad Labem - O příspěvku 5 tisíc korun pro každou základní či mateřskou školu i Dům dětí a mládeže rozhodla rada města.

Dealera heroinu dopadla policie v centru Ústí

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté dopadli přímo v centru Ústí dealera heroinu. Hrozí mu až pět let vězení.

ANKETA: Zavedli byste přímou volbu starostů?

Ústecký kraj - Patnáct zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím osmi stran v Ústeckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky.

Chabařovice ukázaly Děčínu svou kvalitu

Chabařovice – Po bodovém zisku proti Mělníku je čekal asi největší favorit druhé ligy. Děčínské volejbalistky v Chabařovicích vyloženě nepropadly, přesto domů odjely bez jediného setu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení