Zkušebně bude od začátku platnosti jízdního řádu, tedy od neděle 13. prosince, posílen provoz mezi Ústí a Teplicemi.

V odpolední špičce tak bude doplněním dvou vlaků zaveden interval 30 minut.

„Jde o pokus zavedení krátkého taktu v nejvytíženějším úseku v kraji,“ uvedl Petr Hinterholzinger, ředitel Krajského centra osobní dopravy v Ústeckém kraji.

Na druhé páteřní trati, z Děčína do Prahy, se cestující dočkají výraznější změny.

Rychlíky totiž přestanou končit na pražském Masarykově nádraží, ale přes Holešovice pofrčí až na hlavní. To se týká i mezinárodních vlaků EuroCity a Euronight.

Bez vlaků se v pracovních dnech bude muset obejít trať z Rumburku do Mikulášovic. Místo toho tu pojedou busy.

Na ostatních tratích mohou cestující zůstat v klidu, většinou České dráhy jen doplňovaly nebo posouvaly spoje.

Díky nákupu nových jednotek CityElefant se daří nenasazovat na osobní vlaky z Ústí do Prahy 40 let staré pantografové jednotky.

Jízdní řád 2010
Všechny rychlíky z Děčína a Ústí pojedou nově na pražské hlavní nádraží, ruší se jejich trasa na Masarykovo
V kraji se zavádí systém Regio Takt: všechny tratě jsou pro zjednodušení označeny písmenem U a číslem

„CityElefanty se navíc budeme snažit nasazovat alespoň o víkendu, kdy jich v pražské aglomeraci není tolik potřeba,“ uvedl Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu.

Cestující se dočkají také nových Regionov. Jen do konce letošního roku by se jejich počet měl zvýšit z dvanácti na čtrnáct, na Šluknovsku se zase objeví nová Desira.

V jízdním řádu se navíc objevuje novinka: označení tratí písmenem U a číslem. Cílem je zjednodušení orientace cestujícího v husté síti železniční dopravy v Ústeckém kraji.

Jde o systém podobný Praze či Ostravska zvaný Esko. V Ústeckém kraji však ponese název Regio Takt.