26 měřených úseků

„Město zažádalo Policii ČR (PČR) o 23 úseků k měření rychlosti na pozemních komunikacích. Z toho bylo PČR povoleno 16 úseků,“ uvedl ústecký primátor Jan Kubata.

Zároveň sdělil, že PČR navrhla dalších deset míst k měření, které město Ústí nad Labem akceptovalo.

Mluvčí Policie ČR Veronika Hyšplerová vysvětlila, proč některé úseky schváleny nebyly.

„Neprošly většinou proto, že v místě nebyl dostatek místa pro měření, případně odstavení vozidla,“ uvedla Hyšplerová a dodala, že při navrhování dalších úseků policie vycházela především ze studie nehodovosti v daných místech.

Měřit rychlost tedy bude městská policie moci na celkem šestadvaceti místech, včetně čtyř úseků, na kterých jsou umístěny radary stacionární. Měření stacionárními (pevnými) radary začíná dnes, radary mobilní začnou strážníci používat v pondělí.

Městští strážníci se na dodržování stanovené rychlosti zaměří především v místech, kde byly radary umístěny v loňském roce, tzn. v blízkosti základních a mateřských škol a také na úsecích, kde často dochází k výskytu rizikových situací v provozu.

Lidé měření vítají

Ústečané většinou měření rychlosti městskou policií vítají.

„Je dobře, že se konečně začalo něco dít a rychlost bude měřit i městská policie,“ řekl například Jindřich Pavlíček, kterému se nelíbí, jak rychle dnes lidé po městě jezdí.

Strážníci městské policie měřili rychlost na území města do konce roku 2008. Poté došlo ke změně zákona, kdy byla stanovena povinnost označit úseky dopravní značkou, kde se bude rychlost měřit.

„Chvíli trvalo, než zákonodárci schválili podobu dopravního značení a po té probíhala jednání s Policií ČR o úsecích, kde strážníci budou rychlost měřit,“ doplnil Bakule.

Úseky byly dle Jana Kubaty zveřejněny, protože se nejedná o tajné měření. „Chceme, aby řidiči o měření věděli a aby se chovali podle předpisů,“ řekl ústecký primátor. Ten zároveň řediteli městské policie uložil, aby se spojil s dopravní PČR a projednal s nimi kombinované měření.

K otázce spolupráce městské a státní policie se vyjádřil Karol Kočárek, šéf ústecké dopravní policie: „Já se spolupráci nebráním, ale příčiny jjsou jinde než v rychlosti.“

Ředitel služby dopravní policie Leoš Tržil doplnil, že společné měření rychlosti nemá oporu v legislativě.

Umístění mobilních radarů

Mobilní radary

Umístění stacionárních radarů
Stacionární radary
Umístění radarů Policií ČR kvůli nehodovosti
Radary navržené Policií ČR