Ve věci dostavby dálnice D8 v úseku 61,1 - 62,3 kilometru dal soud za pravdu druhé straně, ministerstvu dopravy.

Stavba pokračuje

Soud nepřiznal žalobě odkladný účinek, takže stavba ve zmíněném úseku může pokračovat. Řidiče absence dálnice trápí. „V Ústí a Lovosicích je to z dopravního hlediska naprostá katastrofa,“ rozčiluje se Filip Martínek, který musí kvůli práci často pendlovat mezi Ústím a Prahou.

„Bojím se tam tudy vůbec jezdit, beru to raději přes Litoměřice,“ říká s tím, že jezdit do Ústí je o život.
Občanské sdružení Děti Země se ve své žalobě odvolávalo na zájem o ochraně dochovaného krajinného rázu a biotopů zvláště chráněných druhů živočichů a rostlin v CHKO České středohoří.

„Je to pro nás překvapení, ale dalo se to očekávat,“ reagoval na soudní rozhodnutí předseda Dětí Země Miroslav Patrik.
Soud se po přezkoumání usnesl, že námitky Dětí Země byly vyřešeny v rámci stavebního řízení a některé z nich byly zahrnuty do samotného provádění stavby.

Státní zájem

„Přiznání odkladného účinku by přivodilo značné hospodářské škody celému státu v souvislosti se zpožďováním dokončení stavby dálnice D8,“ uvádí další důvod pro pokračování stavby na „déosmičce“ soudkyně Jana Brothánková.

Vyhrála se bitva, nikoliv válka. Alespoň ta soudní. „Kvůli stavbě dálnice D8 evidujeme čtrnáct žalob,“ informovala Deník mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Právě probíhá i další soudní spor. „Obdobná situace je na stejné části stavby D8 Lovosice – Řehlovice, ale v úseku 48,3 - 53,2 km, kde se realizuje mimoúrovňová křižovatka Lovosice. Zde soud však ještě nerozhodl,“ říká Vápeníková.

Stavba vymodlené dálnice D8 se vleče. I když zatím stále platí již dříve avizovaný termín dostavby (konec roku 2010), investor stavby ŘSD už kvůli tomu zadal audit, který má prověřit stadium rozestavěnosti jednotlivých úseků dálnice. Jeho výsledky by měly být známy příští týden.