Není totiž pravda, že z Evropské unie nelze získat peníze na nákup trolejbusů, jak to tvrdil nedávno dopravní podnik, případně město. Peníze z unijních fondů jsou k dispozici.

Tato informace rozčílila třeba Marcelu Nováčkovou. „No to si snad dělá někdo srandu? Je to neznalost, nebo nám lžou? Snad si platí lidi, co mají za úkol to sledovat. Vždyť ty stroje jsou jeden starý střep vedle druhého a oni si nechají utéct takovou šanci na levný nákup nových!“

Informaci o dotacích použitelných i na trolejbusy sdělil krajský radní a bývalý hejtman Jiří Šulc (ODS), dnes také předseda regionální rady regionu soudržnosti Severozápad, která jinak o přidělení evropských dotačních peněz rozhoduje. Statutární města z Ústeckého kraje je mohou získat prostřednictvím Regionálního operačního programu Severozápad (ROP).

„Vyzývám ústecký magistrát, ať připraví a předloží co nejlepší projekt a předejde tím strašení občanů o zvonění umíráčku trolejbusům.“ Těmito tvrdými slovy ve svém prohlášení popřel Šulc tvrzení o opaku.

Reagoval tak na článek v Ústeckém deníku, jež vyšel 18. ledna pod názvem Ústeckým trolejbusům zvoní umíráček. Článek se věnuje neutěšenému stavu ústeckých trolejbusů a například nedávnému požáru, k němuž došlo v jednom z nich.

Dopravní podnik města Ústí (DPMUL), respektive magistrát, pak v závěru článku ústy svého mluvčího Milana Knotka uvádí právě ono podle Šulce nepravdivé tvrzení, že na pořízení nových trolejbusů není možné získat dotaci z Evropské unie.

Včera ale ten samý mluvčí Ústeckému deníku sdělil, že DPMÚL o této dotační možnosti ví. „Využijeme této možnosti, půjde o integrovaný plán s názvem Mobility, nyní jej zpracováváme.“

Tyto integrované plány rozvoje (IPRM), zaměřené na modernizaci městské hromadné dopravy, mohou podle Šulce města podávat až do 15. dubna. „Pro podporu těchto projektů je připraveno celkem 486 milionů korun,“ upřesnil dál Šulc. „Dotace může činit až 85 procent z nákladů projektu. Při ceně 11 milionů korun tak můžeme pro města v regionu pořídit 50 nových trolejbusů.“

Ústí, případně DPMÚL, však k projektu zatím neuvedly nic bližšího. „Podrobnosti, jako kolik trolejbusů, za kolik a podobně, jsou však ještě v jednání. Zatím mohu říci jen to, že v rámci této výzvy uvažujeme o nákupu trolejbusů a o modernizaci odbavovacího systému,“ dodal mluvčí města a DPMÚL Knotek.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) má ve svém vozovém parku 65 trolejbusů, jejichž průměrné stáří činí téměř šestnáct let.