To by znamenalo katastrofu pro podniky, jež tu sídlí. Například pro KS Kolbenschmidt o zhruba 700 zaměstnancích.

Jak uvedla Eugenie Cidlinová z KS Kolbenschmidt, pro podnik by uzavření cest znamenalo katastrofu. „Po otevření mostu voláme už dlouho. Připočteme–li zaměstnance Pierburgu, tak to je cesta pro 900 lidí. I auta by mohla z dálnice sjet rovnou k nám. Ušetřilo by to životní prostředí. Takhle musí přes město po Okresní silnici, kdyby došlo k nehodě, zůstali bychom tu odříznutí.“

Ústecký kraj s opravou mostu, který je v havarijním stavu, otálí od roku 2007, kdy byl uzavřen. Podle Jany Oubrechtové (nez.), trmické starostky, to pro město představuje uzavření jedné z „únikových“ cest. „Stejně tak zaměstnaci, jež tu pracují, mají ztíženou cestu do práce.“

Další problém představuje Okresní silnice. Ta původně sloužila jen jako obslužná komunikace při stavbě dálnice D8 a jako taková byla ústeckým magistrátem povolena pouze dočasně. Po uplynutí termínu by ji mělo Ředitelství silnic a dálnic zdemolovat. „Její likvidace by znamenala, že by se uzavřela spojnice mezi Předlicemi a Trmicemi,“ pokračovala Oubrechtová.

Ústí naštěstí silnici převzalo na nějaký čas do správy a dojednalo s Ústeckým krajem, že ji převezme jako silnici II. třídy. To potvrdil krajský radní René Budjač (ODS). „Ústí za to převezme jiné komunikace, pod viadukty, vedoucí k obchodnímu centru v Trmicích, u Globusu.“

Dopravní obslužnost trmické industriální zóny by ovšem hlavně zlepšila oprava uzavřeného železobetonového mostu. „V tuto chvíli probíhá veřejná soutěž na projektovou dokumentaci rekonstrukce mostu,“ pokračoval radní Budjač. „Nejpozději v létě by mohla začít jeho rekonstrukce,“ dodal k tomu.

Ústecký kraj pak má na jeho opravu v rozpočtu vyčleněno 56 milionů korun, přičemž konečná cena vyplyne právě z veřejných soutěží. Tedy se může pohnout směrem dolů, ale i nahoru. „Jsme rádi, že se to po dvou letech pohnulo,“ dodala k tomu Oubrechtová.