Dvanáct aut

„To snad není pravda, kočár dřu o auta a ještě jsem si o ně ušpinila i kabát,“ rozčilovala se Monika Krajíčková s tím, že si připadá jako na parkovišti. Přitom jde o chodci hodně využívanou spojku mezi Masarykovou a Moskevskou ulicí.

V tu chvíli tam na malém prostoru parkovalo 12 aut, přičemž na jednom místě byla hned 3 vedle sebe, takže pro chodce skutečně představovala překážku.

Další tři dokonce stála hned za dopravní značkou, která to výslovně zakazuje a dvě před zátarasy, jež tuto ulici činí slepou. Zjevně se tam musela dostat přes chodník z Masarykovy ulice.

Tři metry

„Každý si tady dělá, co chce a magistrát i obě policie, městská i státní, k tomu nečinně přihlížejí,“ přidal se ke kritice další nespokojený chodec Josef Komárek.

Dalibor Dařílek, vedoucí odboru dopravy ústeckého magistrátu, řekl, že stát zde auta mohou, ale za dodržení příslušných předpisů. To vedle respektování dopravních značek znamená například i to, že mezi nimi musí zůstat tři metry na průjezd jiných vozidel. A to zdaleka nezůstává.

Situaci komplikuje stavba protilehlého komplexu CPI City Center. A nejen tím, že část ulice zabírají stavební vozidla, ale také kvůli stavbě zaniklo parkoviště, jež využívali i blízcí obchodníci. Ti teď rovněž blokují onu rušnou spojku.

„O této situaci víme a snažíme se ji řešit. Ale vzhledem k okolnostem hlavně domluvou,“ vyjádřily se takřka shodně Veronika Hyšplerová i Jitka Koutná, mluvčí ústecké státní i městské policie.

Náměstek primátora Jan Řeřicha souhlasí, že je to tu opravdu komplikované, nicméně parkovat tak, aby se zde nedalo ani projít, nelze.

„Upozorním naši policii, aby se na to víc zaměřila,“ slíbil. A dodal, že město připravuje opatření, aby auta nepřekážela chodcům v celém centru. U Hraničáře se to ale výrazně nezlepší dříve, než bude nový komplex dokončen, což investor plánuje až na jaro roku 2011.