Tři tunely a dva mosty. Nové silnice. S tím počítá návrh nového územního plánu města Ústí nad Labem. S rozvojem automobilismu bude totiž potřeba vystavět několik dalších obchvatů a nových silničních komunikací, což je problém. Vzhledem k hodně členitému a zastavěnému terénu to nepůjde jinak než pod zemí.

Plán oživuje jeden z prvních návrhů na stavbu mostu přes Labe, a sice pod Větruší. Most má propojit silnice I/30, tedy ulici Pražská s ulicí Karla IV. na Střekově.

Most Větruše

„V podstatě se jedná o mostní objekt přes řeku Labe, který by byl po směru toku první od Litoměřic. Jedná se tedy o návrh nejjižnějšího mostu na území města,“ uvádí doslova návrh plánu.

Na most bude navazovat mimoúrovňová křižovatka. „Dále jsou mezi železniční tratí a silnicí I/30 rodinné domy, které považujeme z hlediska hlukového zatížení jako nevyhovující. Navržená křižovatka vyžaduje demolice těchto objektů, neboť v jejich místě budou vedeny připažené rampy křižovatky,“ pokračuje územní plán.

Tunely a přeložky

Územní plán ovšem počítá také s tunely. Jeden by měl spojovat ulici Karla IV. na Střekově s Vítěznou ulicí v Olšinkách. „Návrh nové komunikace v této stopě bez využití tunelové trasy by byl vzhledem ke konfiguraci terénu a zastavěnosti území v podstatě nemožný,“ upozorňuje plán.

S dalšími tunely plán počítá například v ulici Sociální péče, další jsou dvě varianty ze Žižkovy do centra a další. Dále se v plánu hovoří ještě o mostním objektu přes Bílinu, Západním nádraží Českých drah a další.

Lze nahlédnout

Reakce na nový územní plán se různí. František Kalina si například myslí, že je napsaný pochopitelně. „Pochopil jsem to i já. Vypadá zajímavě.“ Naopak, čtenář Miroslav z internetové diskuse na webu Ústeckého deníku plánem moc nadšený není. „V územním plánu je namalován úplně zbytečný tunel a navazující most přes Labe, který jakoby předpokládal, že se D8 nedostaví a všechno bude jezdit z Trmic přes Vaňov.“

Nahlédnout lze do plánu na webových stránkách, magistrátu nebo v informačním centru města.