Přesunutí současného provozu v přístavu na již hotovou část umožní pokračovat dodavateli stavby na zbylé části přístavní zdi. Informoval o tom mluvčí Ředitelství vodních cest Václav Straka.

Přístavní zeď měří téměř 310 metrů, dokončeno už bylo 140 metrů.

Modernizace přístavu, který je podle zákona o vodních cestách a plavebním provozu v přístavech veřejným přístavem, podle Straky přinese dopravcům nové možnosti při vykládce a nakládce zboží i větší bezpečnost lodí v případě povodní. Překladní hrana umožní navýšení objemu překládky jak v oblasti překládání zemědělských substrátů a sypkých materiálů, tak i překládání kontejnerů a nadrozměrných nákladů.

Stávající překladiště slouží převážně k překládce písků a sypkých substrátů.

Vaňov patří k nejvyužívanějším přístavům v severních Čechách a jeho rekonstrukce už byla potřebná. (čtk)

#nahled|https://g.denik.cz/54/a5/vizualizace_vanovsky_pristav__denik_clanek_hp.jpg|https://g.denik.cz/54/a5/vizualizace_vanovsky_pristav_.jpg|Vizualizace: Přístav ve Vaňově.#
#nahled|https://g.denik.cz/54/a5/vizualizace_vanovsky_pristav_f_denik_clanek_hp.jpg|https://g.denik.cz/54/a5/vizualizace_vanovsky_pristav_f.jpg|Vizualizace: Přístav ve Vaňově.#