Letošní chladné počasí. Alespoň to říkají sami řidiči.

Třeba Jindřich Sova. „Loni už jsem měl přezuto,“ potvrzoval. „Letos si radši počkám, prý ještě budou přízemní mrazíky. Vozím děcka, tak budu radši opatrný, nerad bych se s nimi rozsekal.“

Meteorologové mu dávají za pravdu. Na stránkách Českého hydrometeorologického ústavu je uvedeno, že noční počasí klesne k nule a pod ni. A to znamená ranní námrazu na vozovce.

Její výskyt v kraji potvrdil i meteorolog Pavel Jůza z kočkovské pobočky ČHMÚ. „Přízemní mrazíky se vyskytnout mohou. Hlavně ve čtvrtek a pátek, a také v sobotu,“ popsal.

Podle Jůzy se například na výše položených místech, třeba na Božím Daru může i krátkodobě objevit sněhový poprašek. „Zimní pneumatiky jsou doporučovány při teplotě okolo 7 stupňů. I tam, kde nebude sníh, teploty pod sedm stupňů mohou spadnout,“ upozornil Jůza.

Zároveň dodal, že nás ještě čeká duben, obecně charakterizovaný aprílovým počasím, kdy se střídají teplé a studené dny. „Takže nelze jednoznačně říci, kdy pneu vyměnit.“

A jaký je „cvrkot“ v ústeckých pneuservisech? Například ve Storexu se dveře netrhnou. Asistentka Jitka Machoňová, která redaktorům Deníku zvedla telefon, se omlouvala, že nemůže sehnat vedoucí, protože u nich už jarní nápor začal. „Všichni jsou v jednom kole,“ žádala o pochopení.

V dalších servisech panovala včera o něco klidnější situace. Třeba v Auto Heas.

Kdy měnit pneu?

Pro teploty pod 7 °C je vhodné použít zimní pneumatiky

Nad 17 °C je vhodné užít letní pneumatiky

Kolem 30 °C je jízda na zimních pneumatikách nebezpečná

Kdo jezdí brzy ráno do práce, měl by si ponechat zimní pneu do teplot okolo 14 °C

„Návaly u nás ještě nezačaly. Sice už k nám řidiči jezdí přezout, ale většinou čekají, že letos ještě něco spadne,“ komentoval to Štefan Hečko, jeden ze spolumajitelů podniku. „V každém případě bude lepší, když se zákazníci raději objednají, jestli se chtějí návalům vyhnout,“ dodal.

Mimo metropoli panuje podobná situace. Například Roman Balcárek z Autocentra Baron líčil, že řidiči přijíždějí průběžně. „Jeden odjede, přijede další. Zatím je to bez čekání,“ uvedl.

A proč přezouvat a nespokojit se s „univerzály“? „Například v létě špatně odvádí vodu, klouže to. V zimě se ucpává vzorek sněhem, nevyjedou všude, klouže to. Navíc jsou drahé,“ dodal Balcárek.