„Dívka utrpěla naražení hlavy a lokte a byla propuštěna domů,“ sdělil mluvčí Krajské zdravotní Jiří Vondra.

Dopravní nehoda je dle slov ústecké policejní mluvčí Veroniky Hyšplerové zatím v šetření.

Podle šéfa ústecké dopravní policie Karola Kočárka došlo na Masarykově třídě v úseku od polikliniky až k budově muzea od začátku letošního roku již ke dvěma nehodám, při nichž byl zraněn chodec.

„Celkově za poslední tři roky evidujeme jedno úmrtí a sedm lehkých zranění,“ říká o policejních statistikách.

Spolu s ulicí Sociální péče u nemocnice jde o nejrizikovější místo ve městě. Tam vedení města loni nechalo nainstalovat u přechodů výstražné blikače.

„Dalšími nebezpečnými místy pro chodce jsou přechod ve Stříbrnické ulici (tři lehká zranění), na křižovatce ulic Šaldova, Palachova a České mládeže (rovněž tři),“ pokračuje Kočárek.

„Projít přes přechod u Hraničáře přes Masarykovu ulici, když u něj spousta lidí čeká, nastupuje nebo vystupuje, je děsné. Opravdu místo, které k podobným nehodám přímo volá,“ vyjádřil se v diskuzi na webu Deníku uživatel Šakal.

Problém je ale hlubšího charakteru. Od otevření Masarykovy ulice pro osobní dopravu, ke kterému došlo v roce 2006, na ní panuje chaos. Auta, vozy MHD a davy lidí si tu překážejí.

Dopravní „armageddon“ je navíc přiživený stavebními pracemi na komplexu CPI City Center, které u Hraničáře v současnosti probíhají.

Karel Nepraš, zelený zastupitel centrálního městského obvodu, je pro to, aby se v tomto úseku doprava vyloučila.

„Alespoň podél Mánesových sadů, což je nejkritičtější místo,“ říká. „Už jsme na to upozorňovali loni na podzim. Ulice je přetížená, tvoří se na ní kolony aut, přičemž dochází ke zpožďování spojů MHD.“

Podle Nepraše magistrát přislíbil, že se problému bude věnovat a zpracuje dopravní studii. Ta zatím ještě není k dispozici.

Podle Kočárka by se situace s nebezpečným přecházením frekventované ulice mohla zlepšit, kdyby se odstranila místa na přecházení.

„Lidé chodí po přechodech jako ovce, ani se pořádně nerozhlédnou, jestli odněkud nejede auto,“ domnívá se. Snížení maximální povolené rychlosti by podle něj ke kýženým výsledkům nevedlo.

Náměstek primátora Jan Řeřicha tvrdí, že nejjednodušší by bylo obnovit zákaz vjezdu. Není si však už jistý, zda by se tím situace natrvalo vyřešila.

„Já sám se považuji za laika, dám na doporučení dopravních expertů,“ říká. Náměstek dodal, že doprava v centru Ústí vyžaduje komplexní řešení.

„To ovšem bude velká investice v řádu stovek milionů korun. Profil Ústí je členitý, objízdné trasy jsou zde mnohem komplikovanější než například v Hradci Králové,“ uvedl.

Aktuální řešení problému je zatím v nedohlednu. „Celé centrum města je taková ilegální pěší zóna plná autobusů a trolejbusů. Lidi se proplétají před a za vozy. Je div, že k neštěstím nedochází častěji,“ zní názor internetové uživatelky s přezdívkou Klotilda.