Politici na každém kroku. Usmívají se na nás dva týdny před volbami z billboardů a slibují hory – doly.

Někteří se přitom nestydí nechat se na plakáty udělat o několik let mladšími. Proto jsme se na billboardy lídrů v Ústeckém kraji podívali trochu blíž.

Například grafik Daniel Máslo uvedl na adresu plakátové fotografie šéfa ČSSD Jiřího Paroubka, že jde o znatelnou retuš. „Fotka je viditelně upravená. Je znát korekce pleti a výrazné vyhlazení vrásek,“ všiml si.

Ani Milan Šťovíček (Věci veřejné) neušel jeho kritice. „Je vidět vyhlazení vrásek - bohužel nesouměrně, pod jedním okem nevyhlazeno.“ Na to, abyste poznali upravené fotografie, ale nemusíte být odborníci.

Miloš Zeman strašně zestárnul, přitom na plakátu vypadá jak před 10 lety, když byl premiérem,“ smála se ústecká důchodkyně Jiřina Málková.

Našly se i pochvalné hlasy. „Ze stylistického hlediska chválím módní proužek v obleku Milana Šťovíčka nebo uvolněný výraz Martina Bursíka, ke kterému se hodí i rozepnutý knoflíček u krku,“ hodnotila stylistka Ivana Martinovská.

Jednotvárnost šedé podle ní naboural i Petr Gandalovič (ODS), který osvěžil svůj oblek zajímavým vzorem. „U Josefa Šenfelda je pro mne nepochopitelná kombinace barvy košile s modrým pozadím. Působí na mě spíše nudným dojmem,“ řekla Martinovská.

Politolog Bohumil Doležal se na úpravy dívá z jiného úhlu. „Na uhlazeného člověka se přece kouká lépe,“ řekl k snímkům politolog. Zároveň ale dodal, že by tomu nepřikládal velký význam. „Nikdo podle fotky volit nebude.“

KDO HODNOTIL?

Daniel Máslo – grafik, preferující minimalismus a dokonalou typografii – www.sourcer.cz

Petr Buňata – fotograf, který velmi rád využívá intenzivnějších digitálních úprav. Člen týmu OnlyOne fashion photography studio & team – wwwpetrbunata.cz

JAK HODNOTILI?

Martin Bursík na billboardu -  Strana zelených

MARTIN BURSÍK (Strana zelených) očima grafika:

Technicky dobrá fotka, klasická retuš, především pleti. Vrásky kolem očí dělají fotku reálnou – 8/10.
Očima fotografa: Stíny, ač jsou na snímku přítomny, nejsou příliš tvrdé a řekl bych, že lichotí tváři pana Bursíka. Rovněž výraz na mě působí velmi příjemně.
Petr Gandalovič na billboardu - ODS

PETR GANDALOVIČ (ODS) očima grafika:

Přirozená fotka, působí neateliérově, neznatelná retuš – 6/10.
Očima fotografa: Jako vhodné se mi jeví postavení pana Gandaloviče lehce stranou k pozorovateli a rovněž výraz působí mile. Práce se světlem se mi v tomto případě však nezdá úplně ideální.
Jiří Paroubek na billboardu - ČSSD

JIŘÍ PAROUBEK (ČSSD) očima grafika:
Technicky výborná fotka, světlo i barvy. Výrazná retuš, korekce pleti a výrazné vyhlazení vrásek. Retuš je znatelná, fotka je viditelně upravená – 9/10.
Očima fotografa: Na snímku bych určitě pozitivně hodnotil světlo. Fotografie na mě působí sympatickým dojmem i po výrazové stránce.
Josef Šenfeld na billboardu - KSČM

JOSEF ŠENFELD (KSČM) očima grafika:

Dobrá fotka, retuš decentní a neznatelná – 8/10
Očima fotografa: Pozitivně bych v tomto případě viděl podepření hlavy rukou, což je však čistě subjektivní pocit.
Milan Štovíček na billboardu - Věci veřejné.

MILAN ŠŤOVÍČEK (Věci veřejné) očima grafika:
Dobrá fotka, ale špatný ořez pozadí, působí ploše. Je vidět vyhlazení vrásek - bohužel nesouměrně (znatelná retuš), pod jedním okem nevyhlazeno – 6/10.
Očima fotografa: Fotografie působí lehce ploše, ale zde bych to neviděl jako problém. Výraz pana Šťovíčka je mi sympatický, stejně jako zdravě vypadající pleťová barva.
Miloš Zeman na billboardu - SPO

MILOŠ ZEMAN (SPO) očima grafika:
Velmi dobrá a živá fotka. Povedená retuš – decentní a neznatelná – 10/10.
Očima fotografa: Fotografie pana Zemana na mě působí nesmírně sympaticky. Snímek si na nic nehraje a výraz pana Zemana působí velmi upřímně a mile.