To už je v Ústí minulostí. Stejně jako v dalších krajských městech, kde Česká pošta testuje doručování balíků fyzickým osobám až do 19. hodiny. A zdarma.

Telefon v adrese

Nově se Česká pošta nejdřív snaží zákazníka telefonicky kontaktovat a domluvit si s ním termín doručení zásilky.

Podmínkou je, aby získala na adresáta telefonický kontakt. K tomu bude sloužit především upravený podací lístek, kde odesilatel aktuální kontakt na adresáta uvede. V případě, že se zákazníka kontaktovat nepodaří, je zásilka předána do běžné přepravy a doručována do 16.00 hodin.

„Večerní doručování lidé velmi vítají a máme mnoho pozitivních ohlasů, což dokazuje i nárůst úspěšnosti doručení zásilek,“ řekla mluvčí České pošty Marta Selicharová. Dodala, že v Ústeckém kraji stoupla úspěšnost doručování balíků od 1. července, kdy pošta s testem začala, o 30 procent.

Testovací provoz by měl v krajských městech trvat do konce září. Od dubna by pak Česká pošta chtěla večerní doručování balíků rozšířit i na pobočky v menších městech.

Tlak konkurence

Lidé novinku vítají. „Už jsem si tak nějak zvykl, že se na balíky a někdy i dopisy čeká delší dobu, a ani kvalita služeb není taková, jak bych si představoval. Pokud bude tohle opravdu fungovat, alespoň trochu se Česká pošta přiblíží zásilkovým společnostem,“ doufá Ústečan Filip Kučera.

Ačkoliv Česká pošta tvrdí, že do 16 hodin doručuje balíky z nařízení Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), Helena Panýrková z ČTÚ toto tvrzení vyvrací. „Jedná se jen o minimální čas, který požadujeme. Bylo to tak nastavené vyloženě na přání České pošty.“ vysvětlila Helena Panýrková.

Pokud tedy Česká pošta navrhne změnu podmínek a pokud to bude v souladu s potřebami veřejnosti, nic večernímu doručování balíků nebrání.

Kromě zvýšení úspěšnosti doručení zásilek na první pokus a zákaznického komfortu si Česká pošta od tohoto kroku slibuje také zkrácení čekací doby na pobočkách a úsporu nákladů spojených s uložením zásilky.