Poté bude následovat samotná výstavba a vybavení stanice, která poběží souběžně s dovybavením dolní stanice ve Foru.

Ústecká lanovka by měla být hotová do konce října letošního roku. První cestující by měla svézt v listopadu.

Dlouhá bude bezmála tři sta padesát metrů s převýšením padesáti metrů. Lana jsou pouze zavěšena v dolní a horní stanici.

Podle Jana Řeřichy spojí lanovka centrum Ústí nejen s výletním zámečkem, ale také s výchozím místem turistické stezky labským údolím.

„Přes Větruši dále vede turistická trasa na Vaňovské vodopády a Vrkoč, takže lanovku nebudou využívat jen návštěvníci zámečku,“ doplnil Řeřicha.

Jízdné město stanovilo na patnáct korun. Dvě kabinky, každá pro patnáct cestujících, které se budou vzájemně míjet, budou jezdit v průměru v patnáctiminutovém intervalu.

Celkové náklady lanové dráhy na Větruši dosáhnou 66 443 925 korun. Většinu uhradí Evropská unie. Z Regionálního operačního programu Severozápad připlyne 61 460 630 korun. Zbytek dodá město Ústí nad Labem.

Ústecká lanovka má od začátku své příznivce i odpůrce. Jednou z těch, co se na ni těší, je handicapovaná seniorka Jana Soukalová.

„Větruše patří neodmyslitelně k městu Ústí. Já třeba bych se tam ráda podívala, ale je to hodně do kopce a zdraví mi to nedovolí. Lanovka bude určitě přínosem pro nás handicapované, kteří bychom se jinak na Větruši těžko dostali,“ řekla Soukalová.