„Na začátku roku jsme udělali zkušební měření, při kterém jsme zjistili, že ze sta řidičů se na označeném úseku dopustil přestupku jen jeden z nich. Díky označení je tato práce zbytečná,“ řekl ředitel městské policie Pavel Bakule.

Dodal, že pro srovnání udělali strážníci měření i v úseku, který není pro měření rychlosti označen. Tam jelo příliš rychle pětatřicet řidičů ze sta. „Tři z toho přitom překročili rychlost v obci o více než sto kilometrů v hodině,“ dodal Bakule.

Že by ale strážníci již rychlost ve městě neměřili, odmítá ústecký primátor Jan Kubata. „Pravda ale je, že legislativa, která povoluje měřit jen na označených úsecích, je přitažená za vlasy a výsledky měření jsou špatné,“ řekl Deníku Jan Kubata.

Ústečané už neví, co si mají o práci ústeckých strážníků myslet. „V prosinci se s velkou slávou hlásalo, že se měřit bude. Nevím, kolik stály všechny ty cedule, ale když tu jsou, měřit by se mělo,“ domnívá se Ústečan Dušan Plíva. Jana Dvořáková si naopak myslí, že měření nutné není.

„Ty cedule mají efekt samy o sobě, jestli po případném přestupku přijde také trest, už je něco jiného,“ uvedla obyvatelka města.

V měření rychlosti stacionárními radary ale strážníci pokračují. V Ústí se takto sledují čtyři úseky. Pavel Bakule odhaduje počet přestupků, které díky nim zaznamenali, jen v letošním roce na sedm tisíc. Strážníci využívají i mobilní radary, ale jen dvakrát týdně.

ČÍSLO DNE: 45 000
Tolik korun stálo město Ústí pořízení dopravních značek označujících začátek a konec měřeného úseku. Servis radarů stojí dalších 2,5 milionu korun.

„Novelizované ustanovení zákona č.361/2000 Sb., nám velmi komplikuje zajištění a postihnutí řidičů, kteří jsou neukáznění a nedodržují v daných úsecích na území města povolenou rychlost, čímž ohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Přesto budeme prostřednictvím městské policie nadále pokračovat v kontrolách,“ vzkázal primátor přes mluvčího Milana Knotka.

Pokračovat by měření rychlosti mělo i z důvodu nákladů, které již město vynaložilo na označení úseků, na kterých by se rychlost měla měřit. Pořízení těchto dopravních značek stálo celkem 45 000 Kč.

K tomu je potřeba připočíst náklady na údržbu a servis radarů, včetně metrologického přezkoušení, které se podle informací ústeckého magistrátu pohybují v částce 2,4 milionu korun ročně.

Dle statistiky (2006 – 2010) přistihli strážníci nejvíce řidičů při překročení rychlosti v roce 2007. Bylo jich 12044. Nejméně jich naopak bylo v roce 2009, kdy se řešilo umístěný značek označujících měřené úseky. Bylo jich 3621.

Měla by městská policie pokračovat v Ústí v měření rychlosti? Hlasujte!