Na „Dé osmičce“ se už pokládá asfalt. Řidiči mířící z Ústí do Teplic a i opačně se musí mít ale stále na pozoru: zhruba čtyřkilometrový úsek důležité silniční tepny se rekonstruuje.

„Stavba probíhá dle plánu. Termín dokončení 30. října 2010 bude na sto procent dodržen,“ řekla Nina Ledvinová z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

Doprava je svedena do jednoho jízdního pásu. Kvůli opravě je uzavřený i levý nájezd na D8 v Trmicích.

„Doprava ve směru od Řehlovic na Ústí nad Labem je do jednoho jízdního pruhu svedena u Řehlovic, což pokračuje až za přejezd středního dělícího pásu v kilometru 70,6,“ hlásí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.

Omezení otravují

V inkriminovaném úseku je snížena rychlost, a to na 80 kilometrů v hodině.

Cesta z Ústí do Teplic po dálnici zabere teď více času. Jsou řidiči, kteří se raději vyhnou D8 a jedou po „staré“ trase přes Bukov a Přestanov nebo rovnou přes Chabařovice a Přestanov.

„Z Ústí do Teplic jezdím prakticky denně. V danou chvíli se mi časově určitě vyplatí jet přes Přestanov a Soběchleby. Je to jednodušší než složitě najíždět na dálnici,“ myslí si šofér z povolání Jaroslav Nápravník.

Vedra nebrzdí

Rekonstrukci nezabrzdila ani velká vedra, která byla tento měsíc. Dělníci se chvílemi mohli cítit jako skláři. „Horko komplikuje život dělníků na stavbě jako nám všem,“ dodala Nina Ledvinová.

Druhý dálniční pás, ten ve směru na Ústí, se přitom opravoval loni.

„Původně jsme měli v plánu to opravit vloni celé, ale dostali jsme přidělené finance pouze na jeden jízdní pás. Od července do listopadu loňského roku jsme opravovali vyjeté koleje na čtyřkilometrovém úseku mezi Řehlovicemi a Trmicemi a také středový pás. Doprava z tohoto směru byla tehdy svedena do části, která se rekonstruuje nyní,“ vysvětlila Vápeníková.