Dopravní situaci v krajské metropoli čeká další rána. Na čtyři měsíce se nejspíše úplně zastaví provoz na důležité dopravní tepně v Přístavní ulici.

Ústecký primátor Jan Kubata včera Deníku jednání o uzavření Přístavní ulice potvrdil. „Jde o to, že pokud by se silnice na čtyři měsíce uzavřela, mohla by se tím stavba protipovodňové vany o šest až sedm měsíců urychlit, což by znamenalo snížení nákladů,“ vysvětlil primátor.

O tom, kdy by se měla doprava v Přístavní zastavit, primátor spekulovat nechtěl. „Bude to brzy,“ řekl Kubata a dodal: „V pátek má ministr dopravy Vít Bárta zveřejnit seznam zastavených staveb a já doufám, že stavba v Přístavní bude moci pokračovat. Podrobnosti sdělíme v pondělí,“ slíbil primátor.

V původním plánu se měla Přístavní ulice uzavřít v sobotu 21. srpna pouze na měsíc.

S dostavbou Přístavní počítá i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Plán pro případ, že by ministr dopravy Přístavní ulici ze seznamu zastavených staveb nevyškrtl, ŘSD nemá. „V tom případě by stavba musela být provozována v aktuálním stavu, nebo bychom museli vymyslet plán B, který zatím nemáme. Věříme, že finance budou,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Šéf ústecké dopravní policie Karol Kočárek říká, že by ústecké silnice případné uzavření Přístavní ulice zvládly.

„Bude záležet především na řidičích,“ řekl Karol Kočárek. Dle šéfa ústecké dopravní policie bude rozhodující především to, zda se budou řidiči chovat zodpovědně a budou využívat objízdné trasy.

Co se vlastně staví?
Stavba protipovodňové vany v Přístavní ulici začala loni v dubnu. Na jejím financování ve výši 577 milionů korun se vedle Ředitelství silnic a dálnic podílí také Ředitelství vodních cest a rovněž město Ústí nad Labem.

Ztížená bude doprava po Ústí i kvůli tomu, že kamiony mířící z Lovosic do Teplic musí kvůli uzavírce v Bořislavi využívat právě silnici 1/30. U Bořislavi se totiž po víkendových povodních sesunul svah pod silnicí, takže se tam jezdí v jednom pruhu a pro kamionovou dopravu je silnice uzavřena úplně.

Uzavření stavby protipovodňové vany v Přístavní ulici by tak do centra města zahnalo nejen všechny Ústečany, ale právě i kamiony nucené využívat cestu přes Ústí.

Dle Ústečanky Terezy Kratochvílové je situace značně vyhrocená už teď, další omezení by mohlo znamenat kolaps. „Nedokážu si představit, jak to tu bude vypadat. Jelikož jezdím každé ráno směrem na Vaňov, bojím se, že si budu muset přivstat. Kdyby byla hotová dálnice, bylo by to jednodušší“ hodnotila situaci ústecká řidička.

Vše teď tedy závisí na zítřejším rozhodnutí ministra dopravy, který by měl zveřejnit seznam pozastavených dopravních staveb, mezi které patří jak „vana“ v Přístavní, tak dálnice D8.