„S největší pravděpodobností bude silnice I/30 v Přístavní ulici uzavřena ve čtvrtek, a to na čtyři týdny,“ řekl po jednáních s ŘSD primátor města.

Důvodem je dokončení mostu přes řeku Bílinu.

Termín je otázkou

„Během uzavírky budeme jednat o tom, zda má být protipovodňová vana hotová podle původního harmonogramu, v červnu 2011, nebo ve zkráceném termínu, tedy do konce letošního roku,“ doplnil Kubata.

Zkrácený termín by si vyžádal uzavírku delší. Podle dřívějších informací na čtyři měsíce, tedy až do jejího úplného dokončení.

Podle informací ŘSD povede objízdná trasa pro osobní automobilovou dopravu ulicemi Malá a Velká Hradební. Ústecký primátor k tomu řekl pouze to, že objízdné trasy jsou stanoveny a veřejnosti by měly být oznámeny zítra. „Nyní řešíme s policií a odborem dopravy, kde a jak bude doprava řízena,“ dodal primátor.

Doprava v centru krajské metropole přitom stále houstne. Přes Ústí nyní musí jezdit i kamiony z Lovosic do Teplic. FOTOGALERIE: Zapršelo a Přístavní byla po vodou…

Vytížená „třicítka“

Na silnici I/8 je vyloučena kvůli sesuvu svahu těžká nákladní doprava, osobní je puštěna v kyvadlovém režimu.

„Tato situace má zásadní dopad na vytíženost silnice I/30 mezi Lovosicemi a Ústím, je to jediná možná trasa vedení těžké nákladní dopravy ke státní hranici v obou směrech,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinková. Podle té uzavírka Přístavní ulice tento problém nezhorší, neboť aktuálně je průjezd povolen pouze vozidlům do 3,5 tuny.

Ústečan Radim Bednář je ale jiného názoru. „I kdyby byla objízdná trasa značena sebelepším způsobem, nepřinutí to řidiče trasu respektovat. To by musel stát policista na každé křižovatce a tomu nevěřím,“ kroutil hlavou jeden z motoristů.

Že úplná uzavírka Přístavní ulice dopravu v Ústí značně zkomplikuje, si myslí i čtenáři Deníku.

V internetové anketě na webu Ústeckého deníku se toho obává 161 ze 174 čtyř hlasujících. Padesát tři z devětaosmdesáti čtenářů se dokonce domnívá, že protipovodňová vana situaci s velkou vodou nevyřeší.

Bártovo „ano“

Ještě minulý týden přitom nebylo vůbec jasné, zda bude protipovodňová vana vůbec dostavěna. Ministr dopravy Vít Bárta měl stavbu v Přístavní ulici na seznamu těch, kterým hrozilo zastavení.

Fakta o stavbě

Stavba začala loni v dubnu. Na jejím financování ve výši 577 milionů korun se vedle Ředitelství silnic a dálnic podílí necelými 13 miliony Ředitelství vodních cest a rovněž Ústí, a to 51 milionem korun. Město navíc již v minulosti pořídilo a zaplatilo projektovou dokumentaci v ceně 7,5 milionu korun.

Zhotoviteli stavby jsou firmy Viamont DSP, Subterra a Energetické a dopravní stavby.