Paradoxní je, že byl ve vazbě a policie se o něj i nadále zajímá právě kvůli tomu, že má prostřednictvím uvedené společnosti napadat nejrůznější stavby v okrese i celém kraji a za úplatu stížnosti stahovat.

Známý je například svojí aktivitou v souvislosti se stavbou litoměřického mostu generála Chábery, jehož dokončení uvedená společnost zdržela.

Praxe má být jednoduchá: společnost podá odvolání k určitému rozhodnutí státního orgánu, stane se účastníkem řízení a opakovaným odvoláváním blokuje stavbu měsíce i roky. Během této doby však přijde od společnosti nabídka subjektu, který usiluje o stavbu: přispějte naší společnosti určitou částkou a my se z řízení stáhneme. Ekologové: D8 jsme zdrželi o půl roku, za zbytek může stát

Alespoň tak to Deníku přiblížili někteří svědci. Koneckonců v podobném duchu popsala činnost této společnosti také mluvčí litoměřické policie Alena Romová na začátku prosince 2009 krátce po té, kdy byl Lubomír Studnička zadržen policií a byla na něj uvalena vazba.

„Mohu potvrdit jen to, že byl šestapadesátiletý muž z Litoměřic obviněn z vydírání a hrozí mu trest odnětí svobody až na tři roky, momentálně se nachází ve vazbě. Vydírání se měl dopustit tak, že v letošním roce v několika případech podával odvolání k jednotlivým řízením. Za stažení odvolání požadoval od zástupců investorských firem finanční prostředky ve svůj prospěch,“ uvedla tehdy mluvčí.

Nyní je ekolog sice na svobodě, avšak případem se policie stále zabývá. „Policie tento případ stále vyšetřuje. HLASOVÁNÍ: Bárta dal dálnici i vaně zelenou

Nyní Společnost ochránců životního prostředí obesílá nejrůznější úřady v kraji právě s podnětem k zahájení řízení o odstranění všech staveb D8 v úseku Lovosice – Řehlovice.

Podnět byl zaslán dokonce i na Magistrát města Ústí nad Labem, který se stavbou dálnice nemá nic společného. „Vzhledem k tomu, že jsme na dálnici nevydávali žádné rozhodnutí, tato věc se nás netýká,“ uvedl Dalibor Dařílek z odboru dopravy ústeckého magistrátu.

Podnět byl odeslán také Krajskému úřadu Ústeckého kraje. „Skutečně jsme tento podnět obdrželi a budeme na něj reagovat,“ uvedl Zdeněk Rytíř, mluvčí kraje. Zastavení stavby D8 nebo její odstranění však podle něj nehrozí. D8: ztráta 677 milionů

„Podnět vychází z mylného předpokladu, který se vztahuje na nedávné rozhodnutí soudu, který zrušil územní rozhodnutí na dostavovaný úsek D8. To se však týká jen míst, kde nebylo vydáno stavební povolení, kde se nestaví. Tam, kde se staví nebo je již stavba ukončena, bylo vydáno stavební povolení, které platí. Místy, kde teď není územní rozhodnutí, se bude zabývat lovosický městský úřad, který jej udělí, nebo neudělí. Následovat bude stavební povolení. Čili není to tak, že by bylo něco postaveno nelegálně,“ vysvětlil Zdeněk Rytíř.