Býval válečným hrdinou na zemi i na nebi. Jenže po válce, po té první, ale i po té druhé, pro něj v oficiální historiografii nebylo místo. Sloužil totiž v armádě rakouského císaře. Zde dosáhl 15 sestřelů a stal se stíhacím esem. Umístil se na 9. místě v žebříčku úspěšných c.k. pilotů.

Narodil se 6. září 1886 v Ústí nad Labem. „Již v mládí zvolil vojenskou dráhu a stal se důstojníkem klasické staré školy,“ píše o něm Martin Veselý ve Vojenských dějinách Ústecka.

Po vypuknutí války narukoval k pěchotě. Válčil na srbské a později i na východní frontě. Byl celkem čtyřikrát raněn a dokonce zajat Rusy. Uprchl a vrátil se ke svým.

Kvůli zraněním nemohl sloužit na frontě. Proto nastoupil jako dobrovolník u letectva. Po výcviku ve Wiener-Neustadtu jej umístili v březnu 1916 u Flik 23 na italské frontě. První vítězství, bohužel nepotvrzené, získal 15. června 1916 v letounu Lloyd C.III, sestřelil italský hydroplán u Sarca Valley.

Později ho převeleli k jednotce Flik 28 u Isonza (Soči). Po krátké službě skončil v pilotní škole, kde současně vyučoval. Po čase dostal rozkaz hlásit se u Fluggeschwader 1 na letišti Divacco v severovýchodní Itálii. Zde podle odborného serveru válka.cz létal v letounu Hansa-Brandenburg D.I coby doprovodný stíhač bombardérů. První potvrzené vítězství vybojoval 3. června 1917 sestřelem letounu Farman u Monte Korada.

Ernst Strohschneider

Narodil se 6. září 1886 v Ústí nad Labem
Do zálohy odešel v lednu 1913
Válčil na srbské a východní frontě
V září 1915 upadl do ruského zajetí Uprchl, po zranění služby neschopen, nastoupil jako dobrovolník k letectvu
Od března 1916 sloužil na italské frontě
V prosinci 1917 převzal velení Flik 61J
V noci 21. března 1918 po nehodě zemřel

V srpnu 1917 pokračoval u Flik 42J, kde si připsal svůj první a jediný double, když s Ferdinandem Udvardym sestřelil u Kostanjevice 23. září italský letoun Savoia-Pomilio a poté SPAD. O tři dny později 26. září získal páté vítězství opět nad SPADem u Ronchi. Výčet takto pokračuje dál. Později povýšil na velitele Flik 61J a zároveň Flik 63J.

Poslední sestřel si připsal 16. března u Casonetti, italský stroj Ansaldo S.V.A.5. Všechna svá vítězství u Flik61J dosáhl v kokpitu Albatros D.III. Zemřel v noci na 21. března 1918, když havaroval na Phönixu D.I při přistávání na ohněm osvětlenou dráhu.