Podle slov zástupce šéfa dopravního inspektorátu policie Jaroslava Kladivy proběhla uzavírka, co se týká silniční dopravy až na výjimky, bez problémů.

„Je pravdou, že první dny byli řidiči zmatení. Museli si zvyknout na dopravní značení a na to, že na křižovatkách řídí provoz policisté. Někteří nerozuměli pokynům nebo nevěnovali pozornost policistovi v křižovatce. Žádné vyložené excesy jsme ale nezaznamenali, nemuseli jsme ani řešit žádnou dopravní nehodu, která by souvisela s uzavírkou,“ zhodnotil třítýdenní usměrnění dopravy Kladiva.

Vyložené problémy nezaznamenali ani městští strážníci, kteří se zaměřili zejména na přechody pro chodce.

„Na celou uzavírku jsme vyčlenili třicet strážníků, kteří se průběžně střídali. Nemuseli jsme řešit žádný zásadní problém,“ řekl zástupce ředitele městské policie Jan Novotný.

Podle slov ředitele stavby protipovodňové vany a rozšíření silnice v Přístavní ulici Jaroslava Kubíka si vyloučení veškeré dopravy vyžádala technologie zrání betonu.

„Museli jsme spojit dvě části mostu přes řeku Bílinu. Hlavním důvodem uzavírky byla předepsaná technologie zrání betonu, aby mohly dále probíhat navazující stavební práce. Nemohli jsme na můstek pustit žádná auta kvůli otřesům,“ vysvětlil ředitel stavby Kubík.

V současné době probíhají v Přístavní ulici práce na vyrůstající části silnice.

„Zavážíme podloží zeminou, aby mohly v celém úseku začít zemní stavební práce. Na protipovodňové vaně se také intenzivně pracuje. Už máme hotové přeložky inženýrských sítí a přeložku Stříbrnického potoka. Odmítám některé výtky, že by se na stavbě nepracovalo. Úsek je dlouhý necelých sedm set metrů. Dělníci se po stavbě rozprchnou. Řada jich pracuje ve výkopech, kde nejsou na první pohled vidět,“ dodal Kubík.

Celou stavbu protipovodňové vany a zkapacitnění silnice Přístavní ulice by měli dělníci opustit v červnu příštího roku.